مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به افزایش ۱۷درصدی صدور ضمانت نامه در سال ۱۴۰۱ گفت:صدور ضمانت‌نامه‌های این صندوق با افزایش ۱۷درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۳هزار و ۷۰۴میلیارد ریال رسید.

رشد۱۷ درصدی صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به حمایت از تعاونی ها با صدور ضمانت نامه گفت: تعاون و تأثیر آن بر صادرات به عنوان حلقه مفقوده محسوب می‌شود. به عنوان مثال بازار کشورهای همسایه ظرفیت خوب صادراتی به حساب می‌آید ولی تعاونی‌ها سهم خوبی در صادرات به این کشورها ندارند و فقط یک و نیم درصد محصولات کشاورزی بخش تعاون صادر می‌شوند.

وی افزود: اولین گام و اولین کار می‌تواند این باشد که در حوزه بازار کشورهای همسایه تحقیقاتی انجام شود و هرچند شاید این تحقیقات هزینه‌بر باشد ولی فرصت خوب سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تعاونی های صادراتی هم از این پس در بحث تضامین مورد حمایت قرار می گیرند گفت: شرکت های تعاونی محدودیتی برای دریافت تسهیلات ندارند و می توانند از حمایت های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه صندوق ما دولتی و در همین حال صندوق هزینه و فایده است گفت: انتظار داریم دولت از این صندوق حمایت کند تا بتوانیم حمایت های بیشتری از تعاونی ها داشته باشیم.

تضمین ۱۰۰درصدی طرح های دانش بنیان تا سقف۱۰ میلیارد ریال 

وی در این نشست ضمن تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱این صندوق اظهار کرد: صدور ضمانت‌نامه‌های این صندوق ۱۴۰۱با افزایش ۱۷درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۳هزار و ۷۰۴میلیارد ریال رسید.

وی افزود: ضمانت‌های صادره به تفکیک طرح ۴۹.۹ درصدی ایجادی‌، بهره‌برداری ۱۷.۶ و توسعه‌ای ۳۲.۵ است.همچنین ضمانت‌های صادره به تفکیک اقتصادی ۵۶درصد خدمات، کشاورزی  ۴۰درصد و صنعت ۴۲درصدی بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: ضمانت‌های صادره به تفکیک درخواست  ۷۹درصد بخش تعاونی، ۱۱درصد غیرحقوقی تعاونی و حقیقی حدود ۴۸ درصد بوده است.

وی، مهم‌ترین اقدامات این صندوق در سال ۱۴۰۱را صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۲۱۰میلیارد ریالٰ تضمین ۱۰۰درصدی طرح‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰میلیارد ریال تضمین اصل و سود تسهیلات خُرد برای بانوان، کاهش ۶۰درصدی کارمزد برای تعاونی‌ها و طراحی بسته ویژه برای تعاونی‌های صادرات‌محور عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.