مدیر عامل آب منطقه ای زنجان از آبگیری سد بلوبین تا پایان امسال خبر داد و گفت: این سد بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آب دو شهر و ۹۲ روستا را تامین خواهد کرد.

سد بلوبین اسفند امسال آبگیری می‌شود/ بلوبین جزء طرح‌های اولویت‌دار آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اکبر باقری در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد بلوبین با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی این سد از سال ۹۲ اظهار کرد: این سد تامین آب شهر حلب و زرین آباد و ۹۲ روستای حوزه شهرستان را تامین خواهد کرد. 

وی افزود: این سد تامین آب ۳.۵ میلیون متر مکعب آب شرب و ۶ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۶ میلیون متر مکعب در حوزه محیط زیست است.

مدیر عامل آب منطقه ای زنجان حجم مخزن سد را ۳۰ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی را۱۷.۵ متر مکعب، ارتفاع از بستر رودخانه را ۴۷ متر و ارتفاع روز پی را ۷۳ متر ذکر کرد. 

وی طول تاج سد را ۲۹۵ متر حجم اراضی تملک برای سد را ۱۱۶ هکتار عنوان کرد و افزود: این سد اسفند امسال به آبگیری خواهد رسید. 

این مسئول با اشاره به اینکه سد بلوبین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: اعتبار مورد نیاز این سد ۹۰۰ میلیارد تومان است و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکار از کارفرماست. 

وی با بیان اینکه ارتفاع اولیه سد ۴۷ متر از بستر رودخانه بود و در بازنگری های بعدی ۱۰ متر کاهش داشته است. 

باقری یاد آور شد: تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی تملک شده و برای تملک اراضی باقیمانده ۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است. 

مدیر عامل آب منطقه ای زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص تاریخی بودن سد گفت: سد بلوبین آثار تاریخی کشف نشده است و گزارشی از میراث فرهنگی در این خصوص گزارش نشده است. 

وی با تاکید بر اینکه این طرح جزء طرح های اولویت دار آب منطقه ای است گفت: بر این اساس ۲۰۰ میلیارد تومان برای ردیف اعتباری سد بلوبین اختصاص خواهد یافت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.