عمل جراحی نادر اپروچ ترانس اورال ترانس اروفارنکس به منظورآزاد سازی ساقه مغز در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز برای نخستین بار در شمالغرب کشور با موفقیت انجام شد.

عمل موفقیت‌آمیز جراحی نادر به منظورآزادسازی ساقه مغز + عکس

به گزارش قدس انلاین، با حضور تیم  جراحی متشکل  از دکتر جواد آقا زاده (جراح  مغز و اعصاب)، دکتر مسعود نادر پور(استاد گوش حلق بینی و جراحی سرو گردن ) دکتر سولماز فخاری (متخصص بیهوشی) ودیگر همکاران بخش جراحی مغز و اعصاب  عمل جراحی اپروچ ترانس اورال ترانس اروفارنکس به منظورآزاد سازی ساقه مغز با موفقیت کامل انجام شد.

دکتر جواد آقازاده متخصص جراح مغزو اعصاب مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع)گفت: جراحی نادر اپروچ ترانس اورال ترانس اروفارنکس به منظورآزاد سازی ساقه مغز برای اولین بار در شمالغرب کشور در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

این استاد دانشگاه با بیان این که بیمار مردی ۷۰ ساله بود و موقع مراجعه دچار فلج هر دو اندام بود، افزود: بیمارانی که دچار ضربه مغزی می شوند یا شکستگی مهره سوم دارند که زائده اضافی ممکن است به طرف ساقه مغز حرکت کند یا رشد بعضی تومورها یا ضایعه های عروقی که در آن ناحیه هستند ممکن است این مشکل را بوجود بیاورند. خوشبختانه با جراحی که انجام شد ساقه مغز در این بیمار بصورت کامل آزاد شد و حال عمومی بیمار خوب است.

عمل موفقیت‌آمیز جراحی نادر به منظورآزادسازی ساقه مغز+ عکس

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.