صدها صرب روز یکشنبه در شهرهای سراسر صربستان در اعتراض به تیراندازی‌های گسترده در این کشور علیه دولت این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات ضد دولتی در صربستان در اعتراض به تیراندازی‌های گسترده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مردم صربستان که پس از درخواست احزاب مخالف دولت برای پانزدهمین تظاهرات «صربستان علیه خشونت» در بلگراد و شهرهای نووی ساد و نیس، گرد هم آمده بودند خواستار توقف ترویج خشونت در رسانه‌ها، استعفای وزرای دولت در امور امنیتی و عزل مدیریت تلویزیون دولتی این کشور (RTS) و هیات نظارت آن شدند.

در جریان این تظاهرات در شهر بلگراد، معترضان به سمت پارلمان این کشور حرکت کردند، علیه الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان شعار دادند و اعلام کردند که به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

معترضان در شهر نووی ساد نیز پوسترهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «همه چیز باید متوقف شود» و اعلام کردند که از خواسته‌های خود دست نخواهند کشید.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، تظاهرات اعتراضی در صربستان، در ۷ ماه مه (۱۷ اردیبهشت) اندکی پس از ۲ حادثه تیراندازی دسته‌جمعی که در کمتر از ۴۸ ساعت حداقل ۱۷ کشته برجای گذاشت، آغاز شد.

با توجه به اینکه در جریان یکی از این حوادث تیراندازی دسته‌جمعی، یک پسر نوجوان در مدرسه‌ای در بلگراد هشت دانش‌آموز و یک نگهبان را کشت، دولت صربستان به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی خود برای حفاظت از ایمنی هزار و ۸۰۰ مدرسه در این کشور، به هر کدام از این مدارس ۲ افسر پلیس را اختصاص داده است.

گفتنی است؛ در حادثه تیراندازی روز ۱۴ اردیبهشت در ۲ روستا در نزدیکی شهر ملادنوواچ در جنوب بلگراد پایتخت صربستان، ۸ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. پلیس در ادامه یک مظنون را پس از جست و جوی شبانه دستگیر کرد.

این تیراندازی یک روز پس از آن صورت گرفت که یک پسر ۱۳ ساله در مدرسه‌اش در بلگراد اقدام به تیراندازی کرد و بر اثر آن هشت دانش آموز و یک نگهبان مدرسه را به قتل رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.