منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، رهبر کره شمالی در جریان بازدید از کارخانه‌های مهمات‌سازی این کشور خواستار افزایش تولید موشک شده است.

رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید موشک شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون خواستار افزایش تولید موشک برای کمک به تامین قدرت نظامی عظیم و آمادگی برای جنگ و رزمایش‌های نظامی سالانه شده است.

رهبر کره شمالی روزهای جمعه و شنبه در جریان بازدید از کارخانه‌های مهمات ‌سازی به آنها دستور داد بیشتر موشک و سلاح تولید کنند.

کیم در جریان این بازدید، گفت: سطح کیفی آمادگی‌های جنگی به توسعه صنعت مهمات سازی بستگی دارد و کارخانه‌ها مسئولیت بسیار مهمی در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش کره شمالی بر عهده دارند.

در این گزارش آمده است که رهبر کره شمالی در بازدید از کارخانه‌های مهمات سازی خواستار ساخت موشک اندازهای مدرن‌تر شد و افزود که نیاز فوری به افزایش تولید گلوله‌های موشک‌انداز چندگانه با کالیبر بزرگ با سرعت تصاعدی وجود دارد.

براساس این گزارش، این دستور چند روز پیش از آغاز رزمایش نظامی سالانه کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا صادر شده است.

رهبر کره شمالی پیش تر در نشست سران نظامی این کشور خواستار تقویت آمادگی تهاجمی برای هرگونه جنگ احتمالی شده بود.

وی همچنین خواستار برگزاری رزمایش‌های جنگی برای به کارگیری مؤثر جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات کشور برای حفظ توان نیروها برای نبرد در هر زمان شده بود.

رسانه‌های دولتی کره شمالی پیش از این اعلام کرده بودند که رهبر این کشور بازدید سه روزه‌ای از کارخانه‌های بزرگ تسلیحاتی از جمله کارخانه‌هایی که گلوله‌های پرتاب‌کننده‌های چند راکتی کالیبر بزرگ و موتورهای موشک‌های کروز استراتژیک تولید می‌کنند، انجام داده است.

این بازدید سه روزه که روز شنبه (۱۴ مرداد) به پایان رسید، یک هفته پس از شرکت کیم در رژه نظامی عظیم ارتش این کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره در ۲۷ جولای (۵ مرداد) که در آن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و پهپادهای کره شمالی به نمایش گذاشته شدند، انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.