طوفان و سیل گسترده اخیر در نروژ خسارات و ویرانی‌های زیادی را به بار آورده و مقامات همچنان درباره تحولات در روزهای آینده هشدار می‌دهند.

خسارات و ویرانی‌های گسترده سیل کم سابقه در نروژ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "اس ار اف" در مطلبی به سیل کم سابقه اخیر در کشور نروژ پرداخته و نوشت: سازمان مدیریت آب و انرژی نروژ NVE اعلام کرد که سطح آب دریاچه های بزرگ داخلی برای چند روز دیگر در سطح بالایی باقی خواهد ماند و چگونگی تحولات در نهایت به میزان بارندگی در چند روز آینده بستگی دارد.

"امیلی انگر مهل"، وزیر دادگستری و آمادگی نروژ نیز در جریان بازدید از یکی از مناطق سیل زده گفت که این وضعیت هنوز تمام نشده است. وقتی آب فروکش کند، مردم همچنان باید با ویرانی هایی که به وجود آمده دست و پنجه نرم کنند.

به دلیل طوفان و بارش های شدید در این کشور رودخانه های متعددی از سواحل خود خارج و طغیان کردند و رانش زمین در بسیاری از نقاط رخ داد . چندین منطقه و خیابان زیر آب فرو رفته و هزاران خسارت گزارش شده است. چندین هزار نفر مجبور به تخلیه محل زندگی خود شدند.

بارندگی شدید طی روزهای اخیر در نروژ و سوئد منجر به وقوع سیل و مسدود شدن جاده‌ها شده و در شرق سوئد نیز یک قطار به دلیل شرایط جوی نامساعد از ریل خارج شده است.

در نروژ بر اثر این شرایط جوی حرکت برخی از قطارها به حالت تعلیق درآمد و برگزاری تعدادی از مسابقات فوتبال در فضای باز نیز به تعویق افتاده است.

«یوناس گار استوره»، نخست وزیر نروژ در این باره گفته است: این وضعیت ناشی از تغییرات اقلیمی است.

قاره سبز امسال همزمان از یک‌سو گرمای بی‌سابقه و از سوی دیگر جاری شدن سیل‌های کم‌سابقه را تجربه می‌کند. در حالی که کشورهایی همچون ایتالیا شاهد تابستانی سوزان و بسیار گرم هستند، اسلوونی، کشور کوچک هم‌مرز ایتالیا شاهد سیلی است که بدترین فاجعه طبیعی این کشور از زمان استقلال آن به این سو را رقم زده است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.