رئیس اداره محیط‌زیست ورامین از برخورد جدی با سودجویان و تخریب گران محیط زیست در این شهرستان خبر داد و گفت: ۹ واحد آلاینده چربی‌گیری در چرمشهر که پساب را بدون هیچ‌گونه تصفیه‌ای وارد فاضلاب می‌کرد شناسایی و پلمب شد.

واحد آلاینده چربی‌گیری در چرمشهر پلمب شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد فریدی  با اشاره به برخوردهای حقوقی که با واحدهای آلاینده محیط‌زیست در سطح شهرستان ورامین شده است گفت: در سال جاری ۷ مورد چرای غیرمجاز دام در منطقه حفاظت شده کویر شناسایی شد که شامل ۴ گله شتر و ۳ گله گوسفند بوده است که بدون پروانه خارج از فصل وارد منطقه حفاظت شده بودند، لذا صاحبان گله‌ها با تشکیل پرونده به حوزه قضایی بخش جوادآباد معرفی شدند.

وی افزود: از دیگر اقدامات برخورد با تخریب محیط زیست می‌توان به پلمب یک واحد ریخته‌گری در خیرآباد به دلیل آلودگی هوا، شناسایی ۹ مورد آلودگی آب توسط واحد چربی‌گیری در چرمشهر که بدون هیچ تصفیه‌ای و پیش تسویه‌ای وارد فاضلاب می‌شد، پلمب یک واحد قالیشویی در خیرآباد به دلیل ایجاد آلودگی در آب، تشکیل پرونده ۳ مورد دام‌گردانی در سطح شهر ورامین، احصا ۲ مورد پسماند پزشکی که یک مورد آن در آب باریک بابت جمع‌آوری پسماند پزشکی و دفع غیرمجاز بوده است و یک مورد نیز پسماند پزشکی در جنوب شهرستان در منطقه اقبالیه در جنوب روستای باغ خواص بوده است و ۲۱ مورد قطع اشجار اشاره کرد.

رئیس اداره محیط‌زیست ورامین در ادامه گفت: در منطقه حفاظت شده در جنوب شهرستان ورامین که مساحت آن ۲۵۰ هزار هکتار است در سر شماری آماری شاخصی که سال گذشته انجام شده، ۱۵۰ رأس قوچ، میش، کل، بز و جبیر در آن زندگی و با تدابیری که انجام شده شاهد افزایش این جمعیت خواهیم بود و در هدفگذاری چهارساله به رشد چهار برابری نزدیک می شود.

فریدی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۳۲ مورد شکار غیرمجاز آهو، جبیر، فاخته، غاز، اردک و تشیر توسط ۵ محیط بان این اداره شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

رئیس اداره محیط‌زیست ورامین در پایان با اشاره به مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد:‌ معضل جدی ورامین مربوط به شهرک چرمشهر است که واحدهای چرم سازی این شهرک آب‌بر بوده و فاضلاب آن‌ها مواد شیمیایی مختلفی دارد که البته موارد حقوقی و قضایی و ساخت مدول دوم تسویه خانه در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.