فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: بر تمامی فعالیت‌های پروازی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در هر ارتفاعی نظارت و تسلط کامل داریم.

امیر صباحی‌فرد: همه فعالیت‌های پروازی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در سایت راداری «وحدت» گروه پدافند هوایی شهید «یحیی‌پور» زاهدان از بخش‌های مختلف این سایت راداری بازدید کرد و توان عملیاتی این یگان را در پایش مرزهای هوایی جنوب شرق کشور مورد ارزیابی قرار داد.

وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن کارکنان مؤمن، متعهد، خلاق، خوش‌فکر، ایثارگر و متخصص در کنار دیگر رزمندگان و حافظان امنیت با طراحی، ساخت و به‌کارگیری انواع سامانه‌های پدافندی، راداری و موشکی و نیز با انجام آموزش‌های لازم و تمرینات متعدد، آمادگی خود را ارتقاء داده و به‌صورت ۲۴ ساعته، مأموریت مراقبت و دفاع هوایی از آسمان کشور را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: همان‌گونه که پدافند هوایی عملکردی درخشان در سال‌های دفاع مقدس داشته است، امروز نیز نقش حیاتی در مراقبت از مرزهای ایران و تأمین امنیت کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی مرزهای شرقی کشور و لزوم پایش مداوم پروازهای باسرنشین و بدون سرنشین در این منطقه، افزود: سایت‌های راداری پدافندی در همه مناطق کشور هم‌پوشانی کامل دارند و ما در همه مناطق پدافندی از سامانه‌های راداری متنوع در طیف‌های مختلف فرکانسی بهره‌برداری می‌کنیم.

امیر صباحی‌فرد با تأکید بر اینکه بر تمامی فعالیت‌های پروازی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در هر ارتفاعی نظارت و تسلط کامل داریم، گفت: رادار ملی سایت وحدت زاهدان در راستای بهره‌برداری از سامانه راداری توسط دانشمند جوان داخلی ساخته شده است و توانمندی بسیار بالایی در خصوص تبادل اطلاعات راداری با شبکه یکپارچه و هوشمند نیروی پدافند هوایی دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.