یک فروند جنگنده «میگ-۲۳» در جریان برگزاری نمایشگاه هوایی در «میشیگان» آمریکا سقوط کرد و دو خلبان آن با چتر نجات موفق به خروج اضطراری شدند.

سقوط جنگنده «میگ-۲۳» در نمایشگاه هوایی میشیگان +فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک فروند جنگنده «میگ-۲۳» روز دوشنبه  در جریان برگزاری نمایشگاه هوایی در «میشیگان» آمریکا سقوط کرد.

به گزارش شبکه خبری «ان بی سی نیوز»، این سانحه درحومه «دیترویت» در میشیگان رخ داد  واین جنگنده ساخت دوران شوروی سابق سقوط کرد.

دو خدمه این جنگنده موفق شدند لحظاتی قبل  از سقوط از این جنگنده خارج شوند و با چترنجات به زمین فرود بیایند. خلبان و کمک خلبان این پرواز در بیمارستان بستری هستند. سقوط این جنگنده ابر غلیظی از دود سیاه و گلوله آتش ایجاد کرد. این جنگنده پس از سقوط با پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی برخورد کرد، اما خوشبختانه کسی آسیب ندید.

میگ-۲۳ اولین جنگنده شوروی سابق مجهز به موشک‌های هوابه‌هوا با برد فراتر از میدان دید بود.آمریکا به منظور ارزیابی جنگنده‌های روسیه نوع قدیمی آن‌ها را از بازار آزاد یا متحدان خود در شرق اروپا تهیه کرده و در رزمایش‌ها و یا نمایش‌های هوایی از آن‌ها استفاده می‌کند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا از انجام تحقیقات برای پی بردن به علت این سانحه خبر داده است.

چندی قبل نیز ۲ فروند جنگنده «اف-۵» آمریکایی نیروی هوایی سوئیس حین تمرین برای اجرای نمایش هوایی باهم برخورد کردند. 

این سانحه  بر فراز شهر «باآر» در مرکز سوئیس رخ داد. در این پرواز آموزشی۶ جت اف-۵ تایگر حضور داشتند. برخورد دو جت باعث جدا شدن قسمتی از دماغه یکی از هواپیماها شد. نیروی هوایی سوئیس اعلام کرد که برخورد بخشی از دماغه هواپیماها به ساختمان‌های اطراف منجر به شکستن شیشه‌های منازل و جراحت جزئی یک نفر شد. به دنبال این سانحه، ۶ فروند هواپیمای اف-۵ تایگر که در این آموزش شرکت کردند، در پایگاه هوایی «امن» فرود آمدند.

اف-۵، جنگنده فراصوت نسل سوم ساخت شرکت آمریکایی «نورثروپ» است.  ارتش سوئیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی هوایی تصمیم گرفته خدمات پروازی نمایش هوایی سوئیس را متوقف کند. در نتیجه، نمایش هوایی برنامه ریزی شده در جشنواره "یودلینگ در زوگ" این هفته برگزار نخواهد شد.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.