مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بیشترین ماندگاری کالا در بندر ۴ ماه است.

رسوب کالا در بندر امیرآباد صفر است

به گزارش قدس آنلاین، وی با بیان اینکه بدنبال انبارداری نیستیم و آن را سَم می دانیم، افزود: هفته گذشته ۶ هزارتن گندم توسط سازمان اموال تملیکی بدون برگزاری مزایده ترخیص شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه ترانزیت کالا درآمد خوبی را بدنبال دارد از ترانزیت ۵ هزار دستگاه خودرو در سالجاری خبر داد و گفت: ترانزیت هر دستگاه خودرو ۴ هزار دلار عایدی دارد.

وی در پاسخ سوال خبرنگارمان در رابطه با سرانجام احداث اسکله روبرو و عدم افتتاح آن علیرغم وعده‌ مدیران قبلی بندر امیرآباد توضیح داد: این پروژه ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می کنیم با رفع موانع آن را به سرانجام برسانیم.

موسی‌پور به رسانه‌های گروهی قول داد ابعاد پروژه رورو را در نشست خبری بعدی بطور کامل تشریح کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در رابطه با زون گردشگری بندر امیرآباد با اشاره به اینکه ۲۶ هکتار از زمین‌های بندر برای این موضوع درنظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: طی ۲ مرحله فراخوان، تعداد ۹ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند و با مطالعات اولیه صورت گرفته، این پروژه نیازمند یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

موسی‌پور افزود: طرح توجیهی زون گردشگری در حال انجام است و پس از انجام آن روند واگذاری آغاز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۵۰ تن به ظرفیت نگهداری غلات اضافه خواهد شد، گفت: بندر امیرآباد با جذب ۴۴ سرمایه‌گذار با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه، رتبه اول کشور را دارا بوده و جزو سه بندر بزرگ کشور است.

موسی‌پور از صادرات ۲۰۰ تنی مرکبات در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در بدترین شرایط جوی، محموله مرکبات ۵ روزه به روسیه خواهد رسید و این پروسه کوتاه پتانسیل خوبی برای صادرات این محصول است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در رابطه با صادرات مرکبات و کیوی در سالجاری خاطرنشان کرد: توافقاتی مابین شرکت ایرانی و روسی صورت گرفته و مبدا و مقصد آماده اجرای کار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده خبرهای خوبی به مردم می‌دهیم و در حال حاضر بخاطر نهایی نشدن موضوع نمی‌توانم جزئیات این خبر را رسانه‌ای کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.