صبح امروز ۲۵ مرداد با حضور رئیس پارک علم و فناوری قزوین از محصول «سامانه کنترل تردد هوشمند» رونمایی شد.

رونمایی از یک محصول جدید دانش‌بنیان در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، «سامانه کنترل تردد هوشمند» که تولید شرکت «هوش داده مهتاب» از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین است، با استفاده از فناوری پردازش تصویر می‌تواند جهت سهولت و نظارت تردد خودروها استفاده شود.

بنا بر این خبر «سامانه کنترل تردد هوشمند» چند هسته پردازشی پلاک خوانی، تشخیص کد کانتینر و هسته تشخیص خودرو را شامل می‌شود.

در هسته پلاک‌خوانی این محصول می‌توان پلاک‌های خودروها را شناسایی و عدد پلاک را استخراج کرد همچنین این هسته قادر به پلاک‌خوانی پلاک‌های استاندارد ایران، پلاک موتور، پلاک‌های منطقه آزاد و پلاک‌های کشورهای عراق و افغانستان و همچنین پلاک‌های لاتین که تقریباً شامل بیش از  ۹۰ درصد از کشورها می‌شود.

علاوه بر این در هسته تشخیص کد کانتینر این محصول قابلیت خواندن کدهای درج شده بر روی کانتینرها و شناسایی آن‌ها است و در حال حاضر این محصول در گمرک‌ها و بنادر کشتی‌رانی جهت کنترل تردد و ورود و خروج کانتینرها استفاده می‌شود.

همچنین در هسته تشخیص خودرو این محصول علاوه بر تشخیص و دنبال کردن خودروها رنگ و نوع خودروی عبوری را شناسایی می‌کند و از دیگر کاربردهای این هسته پایش تصویری ترددها و هچنین موضوعات امنیت نظیر سرقت نیز  است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.