سفر متفاوت بود. باید در خانه عراقی ها می رفتیم. آنان تلاش می کردند با نوجوانان عراقی ارتباط بگیرند. عدم آشنایی با زبان و فرهنگ، ارتباط را سخت می کرد. علاوه بر این، یک سفر پر فراز و نشیب برای خودشان هم در نظر گرفته شده بود. قرار شد خاطرات شان را بنویسند. و کتاب خاطرات «پیاده تا بهشت» شد. حامد تقدیری

خاطرات دختران نوجوان از سفر اربعین/ رونمایی از کتاب «پیاده تا بهشت»

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس دو روز طول کشید. از همه کشور در تهران و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم( خواهران)، دور هم جمع شدند. بعضی تهران را هم ندیده بودند. اما هم اکنون برای ما، فرماندهان دختران حاج قاسم منطقه شان بودند که باید در سفر اربعین با ما همراه می شدند تا مسیر و طرح را یاد بگیرند و سال آینده برای دوستان شان رقم بزنند. همان دخترهایی که عزم کردند مسائل کشور به خصوص در عرصه تعلیم و تربیت را حل کنند.

خاطرات دختران نوجوان از سفر اربعین/ رونمایی از کتاب «پیاده تا بهشت»

سفر متفاوت بود. باید در خانه عراقی ها می رفتیم. آنان تلاش می کردند با نوجوانان عراقی ارتباط بگیرند. عدم آشنایی با زبان و فرهنگ، ارتباط را سخت می کرد. علاوه بر این، یک سفر پر فراز و نشیب برای خودشان هم در نظر گرفته شده بود.

کتاب «پیاده تا بهشت» نوشته دختران نوجوان از سراسر کشور است که در اربعین سال ۱۴۰۱ حضور پیدا کردند.

قرار شد خاطرات شان را بنویسند. کمی وسواس پیدا کردند که چگونه بنویسیم و چه بنویسیم. دست به قلم شدند و چقدر خوب نوشتند. هر کدام بخشی از خاطرات شان را به ما دادند و ما همه را در یک مجلد جمع کردیم و کتاب خاطرات «پیاده تا بهشت» شد.

خاطرات دختران نوجوان از سفر اربعین/ رونمایی از کتاب «پیاده تا بهشت»

کتاب «پیاده تا بهشت» نوشته دختران نوجوان از سراسر کشور است که در اربعین سال ۱۴۰۱ حضور پیدا کردند. شاید در قلم و نگارش هنوز نیاز به تقویت داشته باشند، اما انشاالله شروع نوشته های نوجوانان انقلاب اسلامی است.

دکتر صحرایی فرمودند: «رشد نوجوانان انقلاب اسلامی مهم است حضور بیشتر نوجوانان در خیمه اربعین در داخل کشور و عراق مهم است.

بچه ها فکر نمی کردند نوشته هایشان کتاب شود و سال بعد به دست وزیر آموزش و پرورش رو نمایی شود. آقای دکتر صحرایی فرمودند: «هم رشد نوجوانان انقلاب اسلامی برایمان مهم است و هم حضور بیشتر نوجوانان در خیمه اربعین در داخل کشور و عراق مهم است» و با بزرگواری از نوشته های دختران نوجوان رونمایی کردند.

وقتی کار برای امام حسین علیه السلام باشد، حضرت خوب می خرند.

وقتی کار برای امام حسین علیه السلام باشد، حضرت خوب می خرند.

منتظر خاطرات نوجوانان انقلاب اسلامی از مسیر اربعین هستیم.

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.