دانشگاه پرینستون اعلام کرده است که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که چند ماهی است به مرخصی اجباری فرستاده شده است، از پاییز در این دانشگاه تدریس خواهد کرد.

سرنوشت «راب مالی» پس از مرخصی اجباری چه می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دانشگاه «پرینستون» روز گذشته (چهارشنبه، ۱۶ آگوست) اعلام کرد که «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در ماه ژوئن به دلیل بررسی «مجوز امنیتی‌اش» به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده بود، از پاییز امسال به تدریس سیاست خارجی در دانشگاه پرینستون خواهد پرداخت.

اخیراً رسانه‌های غربی گزارش کرده‌اند که وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا «رابرت مالی» را در بحبوحه بررسی استعلام امنیتی‌اش به مرخصی بدون حقوق فرستاده است.

دانشکده امور عمومی و بین‌المللی پرینستون در بیانیه‌ای اعلام کرد که مالی پاییز امسال در صدد است واحد تصمیم‌گیری در سیاست خارجی یا در بهار واحدهایی درباره ترکیب دیپلماسی، مذاکره و سیاست خارجی در پرینستون تدریس کند.

مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالیکه در مرخصی وزارت خارجه هستم، از فرصت همکاری با نسل بعدی کارکنان دولت بسیار سپاسگزارم. من مشتاقانه منتظر حضور در پرینستون هستم ودر زمان ماسب به خدمات دولتی بازمی‌گردم».

هنوز مشخص نیست که چه زمان استعلام مجوز امنیتی مالی به نتیجه خواهد رسید و بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، مجوز حفاظتی و امنیتی مالی در بحبوحه تحقیقات در خصوص نحوه مدیریت وی در زمینه اسناد محرمانه به حالت تعلیق درآمده است.

«مایکل مک کال» رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً از وزارت خارجه آمریکا درخواست کرده است تا شرح مفصلی از اتهامات علیه مالی که منجر به لغو مجوز امنیتی وی شد، ارائه دهد.

بسیاری تحلیلگران گفته‌اند که حتی قبل از این مرخصی‌های باحقوق و بدون حقوق، نقش مالی در امور ایران بسیار کمرنگ شده است و نیویورک‌تایمز نیز در این خصوص نوشت زمانیکه دولت بایدن، مذاکرات غیرمستقیمی را با مقام‌های ایرانی در عمان و در بهار امسال انجام دادند، این «برت مک گورک» مقام ارشد کاخ سفید در امور غرب آسیا بود که نقش رهبری هیأت آمریکایی را ایفا می‌کرد.

مذاکرات لغو تحریم‌های یکجانبه ایران در وین به ریاست مالی، در تابستان سال گذشته بدون پیشرفت متوقف شد زیرا کشورهای غربی به خصوص آمریکا با درخواست ایران برای ارائه تضمین در خصوص عدم امکان لغو هرگونه توافق آتی در دوران ریاست‌جمهوری‌های مختلف آمریکا مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.