رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش غربالگری در سقط‌ جنین، گفت: بهتر است از افراط و تفریط در این امر پرهیز کنیم.

از افراط و تفریط در غربالگری سقط جنین پرهیز کنیم

به گزارش  قدس آنلاین، حسین قناعتی، در کارگاه آموزشی طرح نفس با موضوع نجات فرزندان سقط، فرهنگ‌سازی، آموزش، آگاهی بخشی و حمایت از مادرانی که قصد سقط جنین دارند را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با سقط جنین برشمرد و تاکید کرد: با به کارگیری روش‌های علمی و قانونی، فرزندان سالمی به دنیا آوریم که برای خانواده و جامعه پربرکت باشند.

وی گفت: سقط جنین موضوع مهمی است زیرا که نفس موجود زنده‌ای است که به اندازه یک انسان بالغ نزد خدا ارزش دارد و ممکن است از روی ناآگاهی از بین برود.

قناعتی با اشاره به پیوستگی عالم هستی، افزود: کل نظام آفرینش بر اساس حکمت آفریده شده و خلقت انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات بدون حکمت نیست و امیدواریم که با راهکارهای مناسبی بتوانیم از قتل نفس یک موجود زنده جلوگیری کنیم.

وی، راهکارهای مقابله با سقط غیرقانونی را نیازمند بررسی‌های علمی عنوان کرد و گفت: راه‌های مقابله با این مسئله نیاز به هوشمندی، برنامه‌ریزی دقیق و سنجش و مدل‌سازی به‌صورت پایلوت دارد که پس از بازخوردهای مثبت بتوانیم راهکارهای مناسب را تقویت و در سطوح وسیع‌تر گسترش دهیم.

قناعتی، فرهنگ‌سازی، آموزش، آگاهی و حمایت از مادرانی که قصد سقط‌جنین دارند را به منظور انصراف آنان از سقط ضروری دانست و افزود: اگر مادران را از عوارض سو مادی و معنوی سقط‌جنین آگاهی دهیم و محاسن وجود فرزند را گوشزد کنیم انسانی را نجات داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، وجود فرزند را برکت خانواده و جامعه خواند و گفت: با اقداماتی مانند آموزش احکام شرعی، عوارض و عواقب سقط و مشاوره روان‌شناسی حمایت از خانواده‌ها و به‌کارگیری روش‌های قانونی می‌توانیم از سقط‌جنین پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به نقش غربالگری در سقط‌جنین، افزود: بهتر است از افراط و تفریط در این امر پرهیز کنیم و فرزندان سالمی به دنیا آوریم که برای خانواده و جامعه پربرکت باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.