در پایان روز دوم مسابقات ووشو قهرمانی جوانان آسیا، ووشوکاران کشورمان موفق به کسب ۳ مدال رنگارنگ و راهیابی دو ورزشکار به دیدار نهایی شد.

سه طلا، نقره، برنز و ۲ فینالیست حاصل تلاش ووشوکاران در روز دوم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا از صبح روز گذشته (پنجشنبه ۲۶ مردادماه) به صورت رسمی در ماکائو آغاز شد.

بر همین اساس و در دومین روز این پیکارها، صبح امروز (جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲) در پیکارهای بخش تالو، نرگس شهبازی در فرم «چانگ چوان» به مقام نخست دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد. نمایندگان ژاپن و ماکائو در این فرم دوم و سوم شدند. این نخستین مدال طلای کاروان کشورمان در این رقابت‌ها است.

ثنا پناهی نقره گرفت

ثنا پناهی در فرم نان چوان به مقام دوم دست یافت و صاحب گردن آویز نقره شد. نمایندگان هنگ‌کنگ و ماکائو در این فرم اول و سوم شدند.

در ادامه پیکارهای تالوی این روز، محمد طاها صدری و سامیار صادقی در فرم‌های خود موفق به کسب مقامی نشدند.

برتری روژان فتاحی مقابل نماینده هند

در ساندا یا همان بخش مبارزه، روژان فتاحی نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم کشورمان به مصاف «خوشی» از هندوستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این حریف راهی مرحله بعدی مسابقات شد.

دیانا رحیمی برد و فینالیست شد
در وزن ۶۰- کیلوگرم بخش دختران، دیانا رحیمی به مصاف «بتول صلاحدین» از فلسطین رفت و این حریف را مقتدرانه در دو راند شکست داد و گام به دور بعدی گذاشت. نماینده شایسته کشورمان با این برتری ضمن راه‎یابی به دیدار نهایی این پیکارها، مدال نقره خود را قطعی کرد.

برنز آسیا بر گردن ستایش براتی

در وزن ۵۶- کیلوگرم بخش دختران، ستایش براتی به مصاف «ژینزی لی» از چین رفت و با واگذار کردن رقابت به حریف قدرتمند خود، به مقام سوم مشترک پیکارهای ووشو قهرمانی آسیا دست یافت.

فینالیست شدن ماهان احمدپور
در وزن ۵۶- کیلوگرم نوجوانان، ماهان احمدپور پس از برتری روز گذشته مقابل ورزشکار بنگلادشی، به مصاف «اندی شیء» از ماکائو رفت و در یک دیدار نفس‎گیر و نزدیک موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی دیدار نهایی این وزن شود.

برتری مانی خانه کشی مقابل نماینده کره‌جنوبی
در وزن ۵۶- کیلوگرم جوانان، مانی خانه کشی به مصاف «سوئنگی‌ئون دو» از کره‌جنوبی رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی مرحله بعدی این وزن شود.

شکست امیر پریده
در وزن ۷۰- کیلوگرم، امیر پریده به مصاف "ابلاگاتوف از قزاقستان رفت و با شکست مقابل این ورزشکار از گردونه مسابقات کنار رفت.

با این تفاسیر و پس از سپری شدن ۲ روز از مسابقات نرگس شهبازی موفق به کسب مدال طلا در «فرم چانگ چوان»،ثنا پناهی در «نانچوان» و سامیار صادقی در فرم «چیانگ شو» دو مدال نقرهو ستایش براتی در وزن ۵۶- کیلوگرم ساندا یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کرده اند.

این دوره از مسابقات تا ۲۹ مرداد به میزبانی ماکائو ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.