مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه وارد کردن برخی کالاها از عراق در اربعین ممنوع است، گفت: زائران از عراق تلفن همراه نیاورند.

ممنوعیت ورود موبایل از عراق در اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حاجیان نژاد ضمن اشاره به الزامات گمرکی زائران اربعین استان سمنان بیان کرد: واردات برخی کالاها از عراق ممنوعیت دارد لذا مردم با خودشان از آن کشور، تلفن همراه وارد نکنند.

وی با بیان اینکه کالاهای موکب داران نیز دارای تشریفات گمرکی است که باید رعایت شود، افزود: با توجه به ضوابط، صادرات برخی کالاها مانند گوشت، برنج، مواد سوختی و … به عراق مشمول ممنوعیت و محدودیت عوارض صادراتی هستند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای نخستین موضوعی است که موکب ها برای ملزومات باید رعایت کنند، گفت: در خصوص سوخت مصرفی موکب داران نیز باید تاکید کرد که سهمیه‌ای از سوی ستاد عتبات تخصیص داده شده که پس از موافقت از سوی شرکت نفت با تنظیم اظهار نامه به نام ستاد عتبات عالیات از سوی نمایندگان معرفی شده، اقدامات لازم برای انتقال سوخت‌ها صورت خواهد گرفت.

حاجیان نژاد با بیان اینکه وسایل نقلیه نیز باید با تشریفات خاص گمرکی منتقل شوند، افزود: با توجه به هماهنگی که با ستاد اربعین کشور انجام شده، خروج موقت تمام وسایل نقلیه شامل وانت، سواری، اتوبوس و… اعم از شخصی و عمومی از ۲۸ مرداد تا پایان ایام اربعین، تسهیل می‌شود اما شرایط خروج خودروها باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه این خودروها باید دارای شرایطی باشند تا برگ خروج موقت آنها داده شود، گفت: تصمیم بر این شده مراحل اقدام برای خروج و ورود خودروها در مراکز استان‌ها انجام شود تا از ازدحام در مرزها جلوگیری شود در نتیجه گام اول این خودروها که احتمالاً ملزومات موکب ها را انتقال می‌دهند، مراجعه به گمرک است.

مدیرکل گمرک استان سمنان تاکید کرد: صدور موقت خروج پلاک دولتی‌ها باید موافقت کتبی ذیحسابی همان دستگاه را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه خودروهای عمومی که در رهن مؤسسات دولتی یا خصوصی هستند نیز باید موافقت نامه کتبی آن ارگان را برای خروج موقت همراه داشته باشند، افزود: با توجه به شلوغی که در مرزها در اربعین شاهد خواهیم بود و گمرکات عراق ظرفیت محدودی برای پذیرش کامیون‌ها با بار تجاری دارند، برای جلوگیری از توقف کالاهای صادراتی و ضایع شدن آنها در این ایام با هماهنگی دفتر صادرات، گمرک‌های جایگزین مانند باشماق، مرز دریایی خرمشهر و… فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه مرزهای دیگر برای ورود و خروج کامیون‌ها و وسایل نقلیه ای که ملزومات موکب ها را جابجا می‌کند، مستقر هستند، گفت: کامیون‌های ملزومات موکب ها بدون دریافت برگ موقت خروج، امکان وارد شدن به عراق را نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.