مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تا پایان تیر ماه تعداد ۲۳۵ متوفی از مراجع قانونی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این تعداد ۲۵۳ نفر بود ۸ درصد کاهش داشته است

معاینه ۲۳۵ متوفی در پزشکی قانونی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین و  به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر نورس با اعلام این آمار افزود: از تعداد ۲۳۵ متوفی معاینه شده ۱۷۷ نفر مرد و ۵۸ نفر زن بوده اند که برای ۵۳ متوفی تعیین علت فوت با معاینه ظاهری و بدون کالبد گشایی توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شده است.

وی افزود: از تعداد کل اجساد ارجاعی چهار ماهه، ۱۵۳ متوفی در بجنورد، ۳۸ متوفی در شیروان، اسفراین ۱۹،آشخانه ۱۵، فاروج شش و چهار متوفی درپزشکی قانونی جاجرم معاینه شده اند. 

بنابراین گزارش اجساد به دلایل مختلف ممکن است برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی ارجاع شود که از جمله آنها مرگهای غیر طبیعی و حوادث و موارد معدودی طبیعی است که تا پایان تیر ماه ۳۶ متوفی به دنبال مرگ طبیعی و بنا به درخواست مقام قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شده اند که از این تعداد بیشترین علت مرگ بیماری‌های قلبی عروقی(سکته قلبی) با تعداد بیست نفر و بیماری های مغز و اعصاب(سکته مغزی) با تعداد شش مورد بوده اند.

همچنین در برخی موارد پزشکی قانونی تنها مرجع تعیین علت مرگ است و تمامی اجساد حوادث به پزشکی قانونی ارجاع می شوند. بنا بر گزارش چهار ماهه اول امسال علت مرگ پنج نفر غرق شدگی، سه نفر برق گرفتگی و پنج نفر به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن بوده است.

دکتر نورس در پایان این خبر افزود: برای تعیین علت فوت ابتدا باید پیکر متوفی با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شود. موارد ارجاعی شامل هر فوت مشکوک یا فوت‌هایی است که علت آن مشخص نیست یا شکایتی در مورد آن مطرح است، این غیر از مواردی مانند فوت بر اثر تصادف، حوادث مختلف و... است که پیکر افراد فوت شده در هر حالت باید به پزشکی قانونی ارجاع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.