وکلای دونالد ترامپ در دادخواستی، آوریل ۲۰۲۶ را برای برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ پیشنهاد دادند.

وکلای ترامپ آوریل ۲۰۲۶ را برای برگزاری دادگاه پیشنهاد دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وکلای دونالد ترامپ در دادخواستی به دادگاه فدرال واشنگتن، آوریل ۲۰۲۶ را برای برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ پیشنهاد دادند.

این تاریخ پیشنهاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ است که در آن دونالد ترامپ نامزد پیشرو در نظرسنجی های انتخاباتی است و با اختلاف فاحش از دیگر رقبای خود پیشی دارد.

در دادخواست وکلای ترامپ آمده است در حال حاضر منافع ملی در برقراری عدالت و برگزاری دادگاهی منصفانه است و نباید قضاوت درباره این پرونده با این عجله انجام شود.

این در حالی است که جک اسمیت بازرس ویژه پرونده ترامپ، پنج شنبه گذشته از قاضی تانیا چاتکان خواست تا تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۴ را برای برگزاری دادگاه و رسیدگی به اتهامات ترامپ اعلام کند. این تاریخ دو هفته پیش از رای گیری اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا سه شنبه گذشته ۱۵ اوت در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و شکست او در مقابل جو بایدن متهم کرد.

در این کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، نام ۱۹ متهم و ۴۱ مورد کیفری به چشم می خورد. تمام متهمان به اخاذی و باجگیری متهم شدند. اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا ۲۰ سال حبس برای متهمان به همراه داشته باشد. متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا شدند. بر این اساس، مارک میدو رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن در میان افراد متهم شده هستند.

پلیس ایالت جورجیا اظهار کرد انتظار می رود تمام ۱۹ متهم نام برده شده در این کیفرخواست براساس دستورالعمل دفتر دادستانی منطقه و قاضی منصوب شده برای پرونده، در زندان رایس استریت حاضر شوند.

براساس این گزارش، این متهمان تحت فرآیند رسمی دستگیری قرار می گیرند: آنها ابتدا بازرسی بدنی شده سپس از آنها انگشت نگاری می شود و در نهایت عکسی از آنها به هنگام ورود به زندان گرفته می شود.

این چهارمین مورد اتهامی به ترامپ در کمتر از ۵ ماه اخیر و دومین مورد اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ است. وی اوایل ماه جاری نیز در دادگاه فدرال واشنگتن به طراحی توطئه های متعدد برای تغییر نتایج انتخابات متهم شده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا حدود سه هفته پیش در دادگاه تفهیم اتهام خود در خصوص تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ اتهامات وارده را رد و ادعای بی‌گناهی کرد.

این در حالی است که فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی اظهار کرده بود که ترامپ و دیگر مظنونان این پرونده تا تاریخ ۲۵ اوت فرصت دارند تا خود را تسلیم کنند. پس از این تاریخ، زمان دقیق دادگاه اولیه آنها اعلام خواهد شد. این تاریخ توسط قاضی مشخص می شود.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌دهندگان روبه‌رو است.

این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.

به گزارش یورونیوز، ترامپ گفته است که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و جک اسمیت، بازپرس ویژه را متهم کرد که در تلاش برای خنثی کردن شانس او برای بازگشت به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است.

او مقابل قاضی فدرال ادعای بی‌گناهی کرد. تیم حقوقی وی، این پرونده را حمله به حق آزادی بیان او توصیف کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.