۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 906970

وزیر خارجه سابق پاکستان و نایب رئیس حزب تحریک انصاف که نفر دوم حزب «عمران‌ خان» محسوب می‌شود، امروز در پایتخت این کشور توسط پلیس بازداشت شد.

وزیر خارجه سابق پاکستان بازداشت شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایندیا تودی، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه سابق پاکستان و نایب رئیس حزب تحریک انصاف امروز در اسلام‌ آباد پایتخت این کشور بازداشت شد.

وزیر امور خارجه سابق پاکستان که نفر دوم حزب «عمران‌ خان» نخست وزیر معزول این کشور محسوب می‌شود، امروز توسط پلیس کشورش در شهر اسلام‌ آباد بازداشت شد.

به گزارش «جیو نیوز»، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) «شاه محمود قریشی» را در رابطه با تحقیقاتِ در حال انجامی بازداشت کرده است که مرتبط با پرونده افشای نامه محرمانه‌ ای است که به گفته «عمران‌ خان» بخشی از فشار آمریکا در سرنگونی دولت وی در سال ۲۰۲۲ به شمار می آید.

بر اساس افشاگری انجام شده از سوی «عمران‌ خان» نخست وزیر معزول این کشور، دو مقام وزارت خارجه آمریکا در دیدار با سفیر اسلام‌ آباد در واشنگتن، پاکستان را تشویق به برکناری عمران خان از سمت نخست وزیر به بهانه اعلام بی طرفی در جنگ اوکراین کرده بودند.

بازداشت «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه سابق پاکستان در اقامتگاه وی در اسلام آباد روی داده است.

رسانه‌ های پاکستانی چندی پیش اعلام کردند که عمران خان نخست‌ وزیر سابق این کشور بازداشت و برای گذراندن حکم ۳ سال حبس راهی زندان شده است.

شبکه المیادین هم اعلام کرده بود که پیامی تصویری از عمران خان در فضای مجازی منتشر شده که از هوادارانش خواسته که ساکت ننشینند.

عمران خان در این پیام تاکید کرد: تا این پیام به دست شما برسد من در زندان خواهم بود، شما درخانه های خود نمانید و ساکت نباشید. به خیابان‌ها بیایید و تظاهرات کنید چون این مبارزه من برای شخص خود نکردم بلکه برای آینده شما و آینده فرزندانتان این مبارزه را پیش بردم؛ مبارزه با ظالمان و ستمگران. اگر شما برای حق خود نجنگید زندگی غلامانه خواهید داشت و زندگی برده‌وار هیچ ارزشی ندارد.

شاه محمود قریشی، معاون رئیس حزب «تحریک انصاف» هفته های پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «جیو»، حکم دادگاه علیه عمران خان و بازداشت رهبر این حزب- نخست وزیر سابق پاکستان- را با انگیزه سیاسی توصیف کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.