فرماندار منطقه کورسک روسیه امروز یکشنبه، از زخمی شدن پنج تن در پی حمله پهپادی اوکراین به ایستگاه راه آهن در این شهر در ۴۵۰ کیلومتری جنوب غربی مسکو خبر داد. همچنین وزارت دفاع روسیه مجددا از سرنگونی پهپاد اوکراینی که مسکو را هدف قرار داده بود، خبر داد.

سقوط پهپاد اوکراینی روی سقف ایستگاه راه آهن منطقه «کورسک»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رومن استاروویت، فرماندار منطقه کورسک روسیه امروز در صفحه خود در تلگرام ضمن اعلام حمله پهپادی اوکراین به شهر کورسک نوشت: بر اساس اطلاعات اولیه پهپاد روی سقف یک ایستگاه راه آهن سقوط کرده و منجر به آتش سوزی و زخمی شدن پنج تن به دلیل شکستگی شیشه شده است. او مصدومیت این افراد را جزئی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای ویژه در محل حادثه مشغول به کار هستند، تاکید کرد که ابهامات مربوط به  حمله در حال بررسی است.

همچنین اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد علیه اهدافی در مسکو و اطراف آن را خنثی کرده است.

پیش از این، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو بامداد یکشنبه گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک پهپاد را که می‌خواست از سمت جنوب به سمت مسکو پرواز کند، رهگیری و خنثی کردند.

نیروی پدافند هوایی روسیه یک پهپاد در حال پرواز بر فراز منطقه استبنسکی مسکو را شناسایی کرد و با جنگ الکترونیک هدف گرفت، به طوریکه پهپاد پس از دست دادن کنترل خود در منطقه متروکه‌ای سقوط کرد.

در این بیانیه آمده است که این حادثه تلفات جانی یا خسارتی نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.