مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت روز یکشنبه در بندر ماهشهر، کشاورزی اهواز و هندیجان به بالای ۷۰ درصد رسید.

رطوبت بالای ۷۰ درصد در سه نقطه خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  محمد سبزه زاری بیان کرد: میزان رطوبت در بندر ماهشهر ۷۷، کشاورزی اهواز و هندیجان ۷۲، دزفول و آبادان ۵۹، شادگان ۵۷، بستان ۵۳، امیدیه ، شوش و آغاجاری ۵۱ و اهواز و گتوند ۵۰ درصد گزارش شده است.

وی افزود: تا اوایل روز چهارشنبه به ویژه در ۲ روز آینده، استقرار جریانات جنوبی و مرطوب، با شدت و ضعف سبب افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: در این مدت با توجه به انباشت رطوبت و ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و جنوبی دور از انتظار نیست و شمال خلیج فارس طی ساعاتی از بعدازظهر امروز مواج خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۸.۱ و ایذه با ۲۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۱ و حداقل ۳۲.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بالابودن شاخص‌های ناپایداری و شرایط مساعد ایجاد همرفت از اواسط وقت شنبه تا اواخر وقت یکشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد که رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای و احتمال برخاستن گرد و خاک همرفتی و موقت را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.