۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 907238

وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که سامانه پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ پهپاد ارتش اوکراین را در مناطق مختلف سرنگون کرد.

۲۳ پهپاد اوکراین ظرف یک روز سرنگون شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ پهپاد، سه گلوله توپخانه‌ای «هیمارس ام ال آر اس» و سه موشک ضدرادار «هارم» (HARM) ارتش اوکراین را منهدم کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، سه راکت‌انداز چندگانه و سیستم موشکی تاکتیکی انعطاف‌پذیر اوکراین را رهگیری و یک موشک ضد رادار هارم را سرنگون کرد.

طبق این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ پهپاد اوکراین نیز در دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا توسط سامانه پدافند هوایی روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که در مجموع از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در بیش از یکسال گذشته، ۴۶۱ جنگنده اوکراینی، ۲۴۶ بالگرد، پنج هزار و ۸۷۷ پهپاد، ۴۳۱ سامانه موشکی ضدهواپیما، ۱۱ هزار و ۴۰۹ تانک و دیگر خودروهای زرهی، یکهزار و ۱۴۴ راکت‌انداز چندگانه، پنج هزار و ۹۵۱ قبضه توپخانه صحرایی و خمپاره و ۱۲ هزار و ۳۳۴ خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که ۲۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین در جبهه‌های زاپروژیا، دونتسک، کوپیانسک و کراسنولیمان با موفقیت دفع شد. در این مناطق روزانه بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، در نزدیکی شهر اوچاک نیز انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در دوران ریاست‌جمهوری خود، ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است، با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با این‌حال، با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.