سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به توطئه های دشمنان برای توقف حرکت رو به رشد کشور گفت: دولت با همه توان برای رفع مشکلات در تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

رئیسی: جمهوری اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی اظهار داشت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق ما می‌توانیم، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در ۶ ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات قایق آید.

رئیسی، هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاوردهای بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی چهار درصدی محقق شده، بیش از پنج هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸.۲ به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته است و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور همچنین سیاست خارجی متوازن، چند جانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدام ها و دستاوردهای حائز اهمیت دولت برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.