معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ابتدای شهریور ماه در استان خبر داد.

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان رضوی از ابتدای شهریور ماه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به منظور تأمین، توزیع و ارائه به‌موقع کالاهای اولویت‌دار شامل واحدهای تولیدی و صنفی عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش و لوازم التحریر با محوریت تشدید نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در سطح عمده و خرده‌فروشی در تمامی شهرستان‌های استان از ابتدای شهریور آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: به منظور حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با عرضه‌کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم تحریر در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام در دستور کار قرار خواهد داشت.

بیاتی قله‌زو ادامه داد: کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت‌افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز، جلوگیری از عرضه اقلام نوشت‌افزار تقلبی و مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های طرح نظارتی بوده و در طرح نظارتی یاد شده از ظرفیت کارشناسان اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط نیز استفاده خواهد شد و هر نوع گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و سایر تخلف‌های اقتصادی با اجرای این طرح کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: طرح نظارتی ویژه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش و تعزیرات حکومتی از خرداد ماه سال جاری به منظور نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های غیر دولتی، مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها در اخذ شهریه‌ها آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صمت خراسان رضوی در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و با توجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی در این برهه زمانی، از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.