رئیس‌جمهور ترکیه، امروز تاکید کرد که در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در سپتامبر آینده، با او «رو در رو» درباره تفاهم‌نامه غلات گفت‌وگو خواهد کرد.

اردوغان: در سپتامبر با پوتین رو در رو، گفت‌وگو خواهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه، ۲۱ آگوست)، درباره ایفای نقش در بحران ایجاد شده در نیجر، موضوع عضویت سوئد در ناتو و رایزنی با روسیه درباره تفاهم‌نامه غلات اظهار نظر کرد. 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، وی در خصوص دیدار با رئیس‌جمهور روسیه و گفت‌وگو درباره تفاهم‌نامه غلات تصریح کرد: «در ماه سپتامبر با پوتین رو در رو گفت‌وگو خواهم کرد. ممکن است به زودی وزیر خارجه ترکیه برای ادامه کار بر روی تفاهم‌نامه غلات به روسیه سفر کند. مهم این است که این موضوع رو در رو حل شود». 

اردوغان افزود:  امیدوارم میانجیگری آنکارا در حل و فصل درگیری اوکراین مثمر ثمر باشد. 

وی  در خصوص بحران کنونی نیجر و قصد جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا برای دخالت نظامی گفت: «ما در حال بررسی نحوه ایفای نقش محوری در نیجر هستیم. من تصمیم جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) برای مداخله نظامی را درست نمی‌دانم».

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عضویت سوئد در ناتو پرداخت و گفت: در صورت تداوم حمله به مقدسات ما و عدم کنترل خیابان‌های آن‌ها، موضع ما متفاوت خواهد بود.

مقصود رئیس‌جمهور ترکیه از عدم کنترل سوئد بر خیابان‌ها، برگزاری تظاهرات در این کشور در حمایت از پ.ک.ک است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.