معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۹۶ مسجد تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت قرار دارند.

۹۶ مسجد تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی قرار دارند

به گزارش قدس خراسان، احسان زهره‌وندی اظهار کرد: قدمت بالای تاریخی در این استان موجب شده تا این تعداد مسجد تاریخی که از قدمت تاریخی بعضاً بالایی برخوردارند، شناسایی و به منظور حفاظت و احیا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این پرونده پنج مسجد تاریخی دیگر نیز در نوبت ثبت ملی قرار دارد.

وی گفت: این مساجد از قدمت تاریخی متفاوتی برخوردارند و به دوره‌های تاریخی از جمله خوارزمشاهیان، تیموریان و غیره تعلق دارند.

زهره‌وندی بیان کرد: اغلب مساجد تاریخی استان خراسان رضوی فعال و میزبان مؤمنان و نمازگزاران هستند و معدود مساجدی مانند مسجد «ملک زوزن» هستند که به دلیل قدمت بالای تاریخی و شرایط خاص در حال تبدیل شدن به سایت تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: این مساجد به مرمت جامع، اضطراری، مرمت موردی و غیره نیاز دارند که به فراخور تأمین اعتبار و با اولویت اقدام به مرمت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.