کتابخانه مرکزی ساری همچنان در حسرت روبان قرمز بوده و پس از ۱۶ به سرانجام نرسیده است.

کتابخانه مرکزی ساری در حسرت روبان قرمز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری این کتابخانه بوده و متولی این پروژه نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی است، پیگیری و به سرانجام رساندن آن را دچار چالش کرده است.

علیرغم بازدیدهای پیاپی متولیان ملی از این پروژه، کتابخانه مرکزی ساری همچنان در دست اجرا بوده و خبری از پایان کار نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه برگزار شد در این ارتباط اظهار کرد: ساروی‌ها باید یکسال دیگر برای افتتاح کتابخانه مرکزی ساری صبر کنند.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی ساری تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و تا هفته دولت سال آینده شاهد تجهیز و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه آخرین برآورد نشان می‌دهد ۵۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است، اظهار امیدواری کرد گرانی موجب نشود هزینه پایان پروژه افزایش یابد.

مهدیان‌پور با اشاره به اینکه از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری، ۲۰ میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی ساری اختصاص یافت، افزود: کتابخانه‌های عمومی از حالت قفسه‌بسته به حالت قفسه‌باز تغییر یافته و این مساله موجب شده که شاهد تغییراتی در فیزیک ساختمان کتابخانه مرکزی باشیم که روند کار را طولانی‌تر کرده است.

شهریورماه آخرین مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت‌نام کردند، افزود: علاقمندان تا پایان شهریور فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

مهدیان‌پور با اعلام اینکه دستگاه‌های مختلف در ارتباط با جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری داشتند از مشارکت ۵۰۰ زندانی با همکاری سازمان زندان‌ها خبر داد.

مهدیان‌پور در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با عدم برپایی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور استاندار مازندران توضیح داد: با سرکشی به همه شهرستان‌ها و بازدید از پروژه‌های عمرانی، معضلات موجود را شناسایی کردیم و اولین جلسه را بعد از هفته دولت با حضور استاندار برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این جلسه هر دو ماه یکبار باید برگزار شود، از برپایی جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستانها طبق تقویم و بصورت منظم خبر داد.

شهرداری‌های بزرگ همکاری نمی کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ارتباط با واریزی نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های استان گفت: در این راستا شهرداری‌های کوچک و متوسط همکاری خوبی دارند و متاسفانه شهرداری‌های بزرگ همراهی ندارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان که از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواست آخرین کتابی که خوانده است را معرفی کند، گفت: کتاب "بریده بریده" نوشته "علیرضا خرم‌نظر" را در دست مطالعه دارم که در قالب داستان‌های کوتاه به واقعه کربلا می پردازد و یک کتاب پژوهش‌محور است.

خبرنگار: حسین احمدی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.