سخنگوی دولت در در واکنش به اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف که علی رغم ارئه طرح استیضاح احمد وحیدی، منکر نقش و فشار مجلس در عزل معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات شده و این تغییر را تصمیم دولت و وزیر کشور عنوان کرده بود، گفت اجازه نمیدهیم حاشیه‌ها جایگزین مسائل اصلی و مطالبات مردم بشود.

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات قالیباف و انکار فشار مجلس برای عزل رئیس ستاد انتخابات

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف که برکناری محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات را علی رغم فشارها و پیگیری‌های نمایندگان برای عزل وی و با وجود ارائه طرح استیضاح احمد وحیدی تکذیب کرده و مدعی شد این تغییر با تصمیم دولت و وزارت کشور انجام شده، گفت: موضع دولت در نوع موضوعات و اختلاف‌نظرها این بوده است که اجازه ندهد مسائل فرعی به مسائل اصلی تبدیل شود. مساله اصلی دولت معیشت مردم است و با قوت در همین مسیر به کار خود ادامه خواهد داد ...

رکورد ۲۰۰ میلیارد دلاری تجارت خارجی

علی بهادری جهرمی امروز به ارائه اماری از دستاوردهلی دولت سیزدهم در آستانه هفته دولت پرداخت و گفت: در حوزه اشتغال و رشد تولید بعد از یک دهه رشد حدود ۴ دهم درصدی متوسط رشد به حدود ۴.۳ درصد رسیده که بیانگر رشدی ده برابر گذشته است، ضمن اینکه در همین مدت به واسطه فعالیت‌های مختلف به ویژه فعال شدن کسب و کارها در این مدت کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال پذیری فارغ التحصیلان افزایش ۱۰ درصدی داشت، اظهار داشت: در سرمایه‌گذاری و تامین مالی تولید طی دوسال، سال اول رشد ۴.۱ درصدی و سال دوم ۲.۱ درصدی را تجربه کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به حوزه تسهیل صدور مجوز کسب و کار، عنوان‌ کرد: در این دولت حدود ۹۷ درصد از عنوان‌ مجوز کسب و کار در بستر درگاه ملی صدور مجوز صادر می‌شود. ۴ هزار و ۴۵۱ مجوز در بستر درگاه صادر می‌شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار کسب و کار راکد و نیمه راکد در دو سال فعالیت دولت مردمی به تناسب فعال شده‌اند و مشکلات آنها حل و فصل شده است و در حوزه معادن بیش از هزار معدن به چرخه مولد اقتصاد بازگشته‌اند.

وی افزود: در توسعه صادرات رکورد صادراتی ۵۲ میلیاردی را کشور تجربه کرد و تجارت خارجی ۱۱۲ میلیارد دلاری رکود بی سابقه‌ای بود که توسط این دولت با ثبت رسیده که با احتساب نفت مجموع تجارت ما نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار بوده.

سخنگوی دولت با اشاره به اصلاحات مالیاتی صورت‌گرفته در این دولت گفت: مودیان‌مالیاتی در دولت قبل زیر ۳ میلیون شناسایی شده بود ولی در این دولت به بیش از ۵ میلیون‌نفر افزایش یافت و فرارهای مالیاتی شناسایی شد. علیرغم اینکه پایه مالیاتی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است، رشد۶۰ درصدی درآمد های مالیاتی را شاهد بودیم. همچنین ساماندهی بیش از ۱۸ میلیون‌پذیرنده بانکی در این مسیر موثر واقع شد.

وی تاکید کرد: نرخ رشد نقدینگی از ۴۳ درصد به نرخ رشد نقدینگی ۲۷.۵درصد رسید و هدفگذاری بانک مرکزی عددی کمتر از این است.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ گفت: در زیرساخت های فرهنگی و هویت ملی ظرفیت سالن های نمایش در مناطق محروم ۴۰ درصد افزایش یافته و سرانه صندلی سینما در کشور ۶درصد افزایش داشته است. بیش از ۵۸۰ فیلم در ۲۰۲ شهرستان در قالب سینما سیار در مناطق محروم اکران شد و بودجه فرهنگ به بیش از ۲.۹درصد افزایش یافت و ۱ درصد از بودجه دستگاه ها به فرهنگ و هنر تعلق گرفت و بسیاری از جشنواره ها که بیش از ده سال متوقف بودند مجدد فعال شدند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اعضای صندوق هنرمندان ۵۴ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: همچنین در این دولت تعدادخبرنگار تحت پوشش بیمه ۹۷ درصد افزایش یافته است.

دو سال است عده‌ای شایعه گرانی بنزین درست می کنند

وی درباره حوادث اخیر و تصمیماتی که منجر به نابسامانی هایی در عرضه بنزین و هجوم مردم به پمپ بنزین ها و طرح دوباره شایعه گران شدن سوخت شد و انتقاد برخی نمایندگان و کارشناسان از اینکه دولت جسارت افزایش قیمت بنزین را ندارد و جامعه کشش آنرا، با تاکید بر اینکه موضع دولت در این زمینه بارها بیان شده، گفت: وقت آن شده که شایعه‌سازانی که در ۲ سال گذشته مردم را آزرده خاطر کرده‌اند بیایند بیان کنند هدف‌شان از شایعه‌سازی‌ها چیست.

تشویقی ۱۲۰ هزار تومنی استفاده از کالابرگ

بهادری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کالابرگ‌ الکترونیکی و سیاست دولت در این خصوص هم با اشاره به اینکه مرحله سوم کالابرگ  اجرایی می‌شود، اظهار داشت: اگر یارانه‌بگیران در ۳ دهک اول حداقل ۵۰ درصد سبد کالایی خود را از این سبد دریافت کنند، شامل تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد و یارانه‌شان از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ افزایش پیدا خواهد کرد و یک خانواده ۴ نفره حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: استقبال از گذشته بیشتر بوده اما باید اقدامات جدی صورت گیرد تا ان‌شاالله مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.

برنامه ریزی برای دیدار سران ایران و عربستان

سخنگوی دولت درباره زمان دیدار روئسای دولت ایران و عربستان و نگاه دولت به احیای روابط با این کشور همسایه نیز با بیان اینکه دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستورکار است و لی باید مقدمات آن فراهم شود؛ تصریح کرد: باید هماهنگی‌های اولیه و اسناد همکاری‌ها از جمله همکاری بلند مدت تنظیم بشود.

بهادری با یادآوری اینکه  رییس‌جمهور در مراسم تحلیف خود با صدای بلند اعلام کرد که دست دوستی به همه کشورها خصوصا همسایگان دراز می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امروز اثر این پیام را می‌توانیم در این دو سال ارزیابی کنیم که چه همکاری با کشورهای منطقه و همسایه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: باید روابط دو کشور احیا و بازسازی شود و تحولات مثبتی در دو سال گذشته رخ داده است؛ روابط دو کشور عادی‌سازی شده و سفارت‌خانه‌ها هم بازگشایی شد و توافق دو کشور برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. هم‌چنین مقدمات سفرهای عمره فراهم شده و پروازهای هوایی بین دو کشور مهیاست. اینها نشان می‌دهد اراده دو طرف جدی است تا همکاری مناسب داشته باشند و مذاکرات برای اسناد همکاری در دستورکار است.

تقدیر  دولت از عملگرایی وزیر امور خارجه

جهرمی ادامه داد: اراده دو کشور برای همکاری مناسب، خوب و جدی است. جای دارد از عملکرد امیرعبداللهیان تشکر ویژه کنم که یک دیپلماسی نتیجه‌گرا و فعال به نمایش گذاشتند که ان شاالله آثار گسترده‌تر آن در آینده مستمر مشاهده خواهد شد.

تکذیب شایعه یک انحلال

خنگوی دولت درباره طرح موضوع تعطیل مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک فعال است اما در مورد ریاست آن هنوز تودیعی صورت نگرفته که به‌زودی رئیس جدید این مرکز معرفی خواهد شد.

نهادهای اطلاعاتی اظهار نظر کنند

جهرمی در مورد ادعای معاون اقتصادی سابق بانک مرکزی مبنی بر ارائه اطلاعات محرمانه کشور توسط رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین‌المللی پول هم گفت: طبیعتاً نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی باید در این خصوص اظهارنظر کنند. در موضوع جرم و مجازات اگر اتهامی متوجه فردی باشد، باید از سوی مقامات قضایی نسبت به آن اظهارنظر صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.