مستند «فیضیه تهران» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی و محمد رسول محمودی و کارگردانی علی عارضی تولید جدید شبکه مستند امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود.

بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی در مستند «فیضیه تهران»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «فیضیه تهران» مستندی درباره تاریخچه ۲۰۰ ساله حوزه علمیه فخریه مروی تهران است و  به بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون می‌پردازد.
تولید این مستند با همکاری حوزه علمیه فخریه مروی و شبکه مستند سیما بعد از انجام تحقیقات و جمع آوری مستندات تاریخی موجود از اوایل بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در آن به موضوعات مختلفی مثل جریان شناسی حوادثی که در حوزه فخریه مروی، فعالیت‌های سیاسی اجتماعی آن، نقش محوری این حوزه در میان سایر حوزه‌های علمیه تهران، سیر حکمت در حوزه فخریه مروی و مهم‌ترین حکمای این حوزه، حوادث دوران رضاخان و به تعطیلی کشانده حوزه مروی پرداخته شده است. 
این مستند به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی و محمد رسول محمودی، نویسنده و کارگردانی علی عارضی تولید شده و از عوامل دیگر آن می توان به تصویربرداری حامد بقائیان،مهدی فصاحت،تدوین علی باقری،صدابرداری امیر جباری، صداگذار علی کرمی، گرافیک امین رسولی، پژوهش حجت الاسلام سبحانی، نریشن وحید رونقی، مجری طرح مریم محمدیه،ترجمه معصومه فلاح و مدیر تولیدی سجاد فلاح و  اشاره کرد. 
«فیضیه تهران» امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش جمعه 3 شهریور ساعت 16 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.