معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در خصوص پروژه‌های زودبازده سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: با حمایت شورای شهر امسال پروژه‌های زودبازده از ۸۰ به ۱۸۰ ردیف رسیده است.

افتتاح ۱۸۰ پروژه زودبازده در منطقه ۶ شهرداری مشهد تا پایان سال/رشد ۲.۲ برابری پروژه‌های زودبازده در منطقه ۶

به گزارش قدس خراسان، منطقه ۶ شهرداری مشهد با مساحتی معادل هزار و ۸۶۹ هکتار در شرق مشهد واقع شده و شامل سه ناحیه و ۱۷ محله با نام‌های کارمندان اول و دوم، مصلی، چهنو، شیرودی، محمدآباد، اسوه‌های دفاع مقدس، کشاورز، امیرآباد، معقول، شیرین، آقا مصطفی خمینی، پورسینا، موعود، اروند، انصار و باهنر است.

جمعیت این منطقه برابر آمارهای مرکز آمار شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۰ ۲۳۴ هزار و ۹۵۲ نفر است.

سرانه فضای سبز در این منطقه با وجود ۵۶ بوستان حدود ۶.۲۱ مترمربع است. 

تور خبری پروژه‌های زودبازده منطقه ۶ روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برگزار شد.

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در این بازدید به خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۱ پروژه زودبازده با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان برای محلات هدف این منطقه تعریف و به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

احسان نجاری مقدم با بیان اینکه منطقه ۶ بیشترین تعداد و اعتبار پروژه‌های زودباده را در بین مناطق دارد، افزود: از مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار، حدود ۷۵ میلیارد عمرانی، ۳۰میلیارد تومان فضای سبز، ۱۵ میلیارد تومان فرهنگی و ۱۵ میلیارد نیز پروژه‌های خدمات شهری بوده است.

توسعه فضای سبز، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، آسفالت، پیاده‌روسازی و هم سطح‌سازی، اصلاح هندسی و توسعه زمین‌های ورزشی از مهمترین پروژه‌هایی است که طبق گفته معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در ۱۴ محله هدف این منطقه به اجرا درآمده است.

پیاده‌روسازی از ابتدای رستمی ۵۰ تا چهارراه اول با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از جمله این پروژه‌ها بود که خبرنگاران بازدید کردند.

بافت ریزدانه، شبکه معابر عنکبوتی، ساختمان‌های فاقد استحکام بنا و فاقد پایانکار همچنین مشکلات زیرساختی مانند کمبود سرانه‌های خدماتی در محلات کم برخوردار از جمله مهمترین مشکلاتی بود که معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ به آن‌ها اشاره کرد.

نجاری مقدم متذکر شد: یکی از انتقادهایی که همیشه به مدیریت شهری می‌شود بحث حکمرانی شهری با تصمیمات بالا به پایین است اما طرح‌های زودبازده برنامه‌ریزی بوسیله مردم و برای مردم است.

وی افزود: یکی از پارک‌های خطی در این منطقه با طول حدود ۹۵۰ متر و عرض ۱۰ متر یکی از پروژه‌های شاخصی است که قریب به یک هکتار به فضای سبز منطقه اضافه کرده است.

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در خصوص پروژه‌های زودبازده سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: با حمایت شورای شهر امسال پروژه‌های زودبازده از ۸۰ به ۱۸۰ردیف رسیده است و اعتبار هم از ۱۲۵ میلیارد به ۲۲۵ میلیارد تومان برای ۱۵ محله هدف رسیده که تا الان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نجاری مقدم با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد پروژه‌های زودبازده سال گذشته در منطقه قابلیت تحقق نداشت و به همین دلیل تبدیل به موارد دیگری شد، گفت: این پروژه‌ها با درخواست مردم است و شهرداری کمترین نفوذ را دارد اما در خیلی موارد فرایند تملک برای اجرای پروژه‌ها کار قفل و مجبور می‌شویم با توجه به نیازسنجی مجدد از اهالی محل پروژه دیگری تعریف تا اعتبار برگشت نخورد.

پروژه پاتوق محله در نبش شهید معقول ۴۰ یکی دیگر از پرووژه‌هایی بود که اهالی رسانه بازدید کردند.

بوی بد محله شهید معقول موضوعی بود که توجه خبرنگاران را جلب کرد و مشخص شد متاسفانه طرح اگو هنوز در این منطقه اجرا نشده است. 

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در این باره گفت: طرح اگو از سال ۹۶ مورد درخواست جدی ساکنان این محله است که اگر اجرا شود بخش زیادی از معضلات شهرداری هم حل خواهد شد چرا که در حال حاضر لایروبی کانال‌ها و مرمت آسفالت و جدول‌های جمع‌آوری آب سالانه هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند.

افتتاح بلوار بصیرت باعث افزایش تصادفات در تقاطع مهریز به بصیرت شده است، این موضوعی بود که اهالی محله به خبرنگاران گفتند و درخواست چراغ راهنمایی چند زمانه، اصلاح هندسی و سرعت‌گیر شدند.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.