وزیر دفاع اوکراین از نیاز مبرم نیروهای مسلح این کشور به سامانه‌های پدافندی هوایی خبر داد.

وزیر دفاع اوکراین: سامانه‌های پدافند هوایی اولویت اول ماست

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه گفت که اولویت اصلی نیروهای مسلح این کشور سامانه‌های پدافندی هوایی است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، «آلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه اولویت‌های اصلی نیروهای مسلح این کشور را از نظر تسلیحات و تجهیزات نظامی اعلام  کرد.

رزنیکوف تاکید کرد که اولویت نخست نیروهای مسلح اوکرابن دستیابی به سامانه‌های پدافند هوایی است.

وی گفت:«اولویت شماره یک پدافند هوایی با تمام اجزای آن است. دومین اولویت توپخانه و مهمات است. سومین مورد، وسایل نقلیه زرهی از هر نوع و انواع قطعات یدکی آن است.»

این در حالی است که اوکراین از آغاز نبرد با روسیه بیش از ۴۰۰۰ تجهیزات نظامی و سلاح از دست داده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

یک مقام نیروی هوایی ارتش اوکراین اخیراگفت ارتش روسیه در حال تغییر دادن تاکتیک‌های خود هنگام هدف قرار دادن اوکراین با موج‌های متوالی حملات موشکی است. 

«یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین گفت نیروهای روسیه برنامه پروازی موشک‌هایشان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که «با استفاده از داده‌های اطلاعاتی و نقاط ضعف ما با کارآمدی هر چه بیشتر بتواند از پدافند هوایی ما عبور کند.»

ایگنات گفت: «موشک‌های روسیه دائماً تغییر مسیر می‌دهند.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.