رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسؤولیت استعلام مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، امسال مستقیماً با دانشگاه آزاد نیست.

۵۰ درصد متقاضیان ثبت نام اولیه انتخابات مجلس فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند/ نحوه استعلام مدارک تحصیلی داوطلبان نمایندگی مجلس

معصومه طباطبایی با بیان اینکه تقریباً ۵۰ درصد از متقاضیان ثبت نام اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی، از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، اظهار کرد: در سال‌های پیش وزارت کشور مستقیما با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط بود و در کمترین فرصت جواب استعلام مدارک را دریافت می‌کرد، اما در انتخابات سال جاری سازمان امور دانشجویان متولی تایید صحت مدارک تحصیلی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، سازمان امور دانشجویان، سامانه‌ای با آدرس https://codesehat.ir/ راه اندازی کرده است. در این سایت لینک سامانه استعلام مدارک دانشگاه آزاد با آدرس https://estelam-iau.net/ قرار دارد که بر این اساس متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه مذکور تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای تسهیل در پاسخگویی، اداره کل فارغ التحصیلان و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا در صورت عدم مراجعه متقاضیان به سامانه مذکور، تاییدیه مدارک فارغ التحصیلان ارسالی از وزارت کشور و یا سازمان امور دانشجویان را در اسرع وقت در اختیار آن ها قرار دهد.

طباطبایی در خصوص تعیین تکلیف افرادی که مراحل فارغ‌التحصیلی خود را انجام نداده‌اند، خاطرنشان کرد: برای دانش آموختگانی که دانشنامه دریافت نکرده‌اند و یا مراحل فارغ التحصیلی خود را انجام نداده‌اند نیز به واحدهای دانشگاهی اعلام شده است تا بعد از مراجعه متقاضی، در عرض دور روز کاری و خارج از نوبت، مراحل فارغ التحصیلی خود را انجام دهند.

وی راجع به تعداد افرادی که در سامانه مدرک خود را استعلام کرده‌اند، گفت: تعداد افراد زیادی از سامانه مدارک خود را استعلام کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آن ها افرادی هستند که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.