مدیر کل صمت خراسان شمالی از راه اندازی ۶۰ کارخانه در دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

راه اندازی ۶۰ کارخانه در دولت سیزدهم در خراسان شمالی

به گزارش قدس انلاین، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: از اولویت های دولت سیزدهم تسهیل و شفافیت صدور مجوزها است  که پیرو آن اداره کل صمت نیز اقداماتی در خصوص  مانع زدایی و رفع خلاءهایی برای تسهیل  فرایند اخذ مجوز داشت.

وی به راه اندازی ۶۰کارخانه در دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: این امر در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری محقق شد و در فضای تحریمی کشور با ایجاد  شفافیت در کسب مجوزهای کسب و کار سعی شد روحیه امید و خودباوری در مردم تقویت شود.

به گفته حاجی بگلو تاکید دولت سیزدهم ایجاد شفافیت بود تا در گذر زمان رانت ها و عوامل فساد شناخته شده، کنار گذاشته شوند  و اثبات شود در این فضای تحریمی که دشمنان خارجی و داخلی از هر سو اقتصاد و معشیت مردم را هدف قرار داده اند مردم پای کار هستند و با روحیه همدلی  می توان از بحران خارج شد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی رسمیت بخشیدن به فضای کسب و کارها را نیز از اهداف دیگر صمت دانست.


به گفته این مقام مسئول در گذشته فعالان اقتصادی با فرآیند پرپیچ و خم، طاقت‌فرسا و فرسایشی برای دریافت مجوز مواجه می شدند که نتیجه این اقدام نارضایتی فعالان در شروع فعالیت کسب و کار بود و این موضوع به جای تسهیل گری برای فعالان این عرصه بیشتر اثر فرسایشی داشت.

وی به سامانه نوین اصناف اشاره کرد و گفت: ۳۸هزار واحد صنفی در استان فعال است.


مدیر کل صمت افزود: تعداد کل واحدهای صنفی استان ۳۸هزار و ۱۷۳واحد است.


وی به  تعداد پروانه های صادره از زمان راه اندازی سامانه نوین اصناف در اسفند ۱۴۰۱ و پروانه های صادره استان اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۲۴۷ پروانه در استان صادر شده و پروانه های مرکز استان  ۶۱۷ فقره است که بیشتر صنوف خواروبار، پوشاک، کیف و کفش ،غذافروشان، مصالح ساختمانی  و … را شامل می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.