چین اعلام کرد، خواهان توسعه روابط با مراکش به عنوان «شریک مهم خود در جهان عرب و آفریقا» است، این موضع‌گیری در حالی است که همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف شاهد «پیشرفت قابل توجهی» است.

تاکید رئیس جمهوری چین بر توسعه روابط کشورش با مراکش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این موضع‌گیری در پیام تبریکی که شی جینپینگ، رئیس جمهوری خلق چین به مناسبت روز جوان (روز تولد پادشاه) به محمد ششم پادشاه مراکش ارسال کرد، آمده است.

رئیس جمهوری چین با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط چین و مراکش اهمیت زیادی قائل است، آمادگی خود را برای تلاش مشترک با پادشاه مراکش به منظور «تداوم توسعه روابط تاریخی بین دو کشور» و غنی سازی مداوم مولفه‌های مشارکت راهبردی چین و مراکش به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال جاری ابراز کرد.

در این پیام شی جینپینگ ضمن تبریک تولد برای پادشاه مراکش آرزوی سلامتی و خیر کرده است.

رئیس جمهوری چین به همین مناسبت گفت: مراکش شریک مهمی برای چین در جهان عرب و آفریقا است چرا که ارتباط دوستانه بین مردم چین و مراکش ریشه در اعماق تاریخ دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر، روابط دو کشور تحت هدایت مشترک ما در سطح بالایی توسعه یافته است، زیرا اعتماد سیاسی متقابل ایجاد شده، همکاری‌های عملی در همه زمینه‌ها دستاوردهای چشمگیری داشته است و دو کشور ارتباط نزدیک و هماهنگی در امور بین‌المللی و منطقه‌ای را حفظ کرده‌اند.

روابط بین پادشاهی مراکش و جمهوری خلق چین در طول سال‌ها توسعه یافته و حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می‌شود.

از نظر تاریخی، روابط دیپلماتیک بین مراکش و چین به دهه ۶۰ قرن بیستم باز می‌گردد و این روابط به تدریج تکامل یافته و شامل تعدادی حوزه مهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.