مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به برپایی موکب اهل سنت استان در مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب انگشتر مبارک خود را به‌عنوان هدیه و تشکر از این اقدام فرهنگی به عوامل موکب ارسال کردند.

ارسال انگشتر رهبر معظم انقلاب برای موکب‌داران اهل سنت گلستان

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین  اظهارکرد: در مرز مهران یک موکب اختصاصی از استان گلستان توسط برادران اهل سنت در حال برپا شدن است و علاوه بر آن به مناسبت اربعین حسینی و شهادت نبی مکرم اسلام(ص) در دهه آخر صفر در گرگان، آق‌قلا، گنبدکاووس، کلاله و بندرترکمن هم چند موکب اهل سنت برپا خواهد شد.

وی افزود: ۲۵ موکب مردمی از استان گلستان به مناسبت اربعین حسینی در کربلا، نجف و کاظمین و مرزهای مهران و خسروی از چند روز آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند و گروه‌های پشتیبانی برای آماده‌سازی این موکب‌های در محل مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: همچنین حدود ۳۰۰ موکب ویژه‌ دلدادگان حسینی جامانده از حضور در عراق هم در شهرهای مختلف استان از جمله گرگان، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، آزادشهر، رامیان، مینودشت، خان ببین، گنبدکاووس و کلاله فعال خواهد شد.

وی با اشاره به حضور حدود ۵۰ هزار گلستانی در پیاده‌روی سال گذشته اربعین بیان کرد: پارسال ۶ شب مراسم با عنوان خیابان اربعین در گرگان برپا شد که با توجه به علاقه زیاد مردم به اباعبدالله حسین(ع) و ائمه اطهار به صورت میانگین در هر شب ۴۰ هزار نفر از این خیابان بازدید کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: این علاقمندی نشان می‌دهد که اگر بسترهای حسینی با همکاری گروه‌های مختلف مردمی برای برپایی موکب‌ها فراهم شود هر روز بر استقبال دلدادگان برای شرکت در این برنامه‌ها افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام گرزین از همه هیات‌ها مذهبی، گروه‌های جهادی و پزشکی، مساجد و گروه‌های مردمی، فعالان فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های مختلف قدردانی کرد و از آنان خواست امسال هم همانند سال گذشته همراهی ویژه در برپایی موکب‌ها داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.