رسانه‌های روسی اعلام کردند نیروهای ارتش اوکراین امروز چهارشنبه مرکز شهر دونتسک را گلوله‌باران کردند.

حمله گسترده ارتش اوکراین به منطقه دونتسک+ فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «الکسی کولِمزین»، شهردار منطقه دونتسک اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین امروز چهارشنبه مرکز شهر دونتسک را گلوله‌بارن کردند.

به گفته کولمزین، ارتش اوکراین دراین حملات از گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متریِ اهدایی کشورهای ناتو استفاده کرده است.

رسانه‌های روسی نیز بدون اشاره به اینکه آیا این حملات تلفات جانی داشته تصاویری از لحظه انفجار و آسیب برخی از ساختمان‌ها در شهر دونتسک منتشر کردند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر حملات پهپادی ارتش اوکراین به پایتخت روسیه و دیگر شهرهای این کشور افزایش یافته است؛ امروز چهارشنبه نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۳ پهپاد مهاجم را در آسمان شهر مسکو رهگیری و منهدم کرده است.

گرچه این حملات تاکنون خسارت جزئی در پی داشته‌اند، در روزهای اخیر به علت حملات پهپادی مداوم اوکراین، مقامات روسیه بارها فرودگاه‌ها را بسته و تمام ورود و خروج پروازها به این کشور را به حالت تعلیق درآوردند.

مقامات ارشد روسیه بارها تأکید کرده‌اند که بازیگر اصلی در جنگ اوکراین آمریکاست و نه اوکراین و تمام طراحی‌های نظامی و سیاسی کی‌یف در واشنگتن برنامه‌ریزی می‌شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز سه‌شنبه به «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد که توجیه حملات تروریستی رژیم کی‌یف به عنوان «حمایت از تروریسم» شناخته می‌شود و ممکن است عواقب غم‌انگیزی در داخل آلمان داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان درباره حملات پهپادی اوکراین به شهرهای روسیه گفته بود با توجه به اینکه روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین حمله کرده است، کی‌یف نیز حق دفاع از خود را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.