رئیس خانه صمت خراسان رضوی گفت: وقتی کشور، تورم سالانه بالای ۵۰ درصد را برای سه سال متوالی تجربه می‌کند، چطور با افزایش حقوق ۲۷ درصدی کارگر، می‌شود توقع داشت که بحران نیروی انسانی بوجود نیاید.

افزایش نامتناسب حقوق و دستمزد در لایحه بودجه 

به گزارش قدس خراسان، فیروز ابراهیمی در دیدار با جامعه تشکل‌های کارگری اظهار کرد: نگاه خانه صمت خراسان رضوی به تشکل‌های کارگری متفاوت است، همیشه اولویت این خانه کار بوده که کارگر و کارفرما را در بر می‌گیرد.

رئیس خانه صمت خراسان رضوی افزود: قبل از تصویب لایحه بودجه امسال، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را به خانه دعوت و نقدهای بودجه را گوشزد کردیم که شاه بیت آن افزایش غیر متناسب حقوق و دستمزد بود. 

وی تاکید کرد: ریشه همه مشکلات اجتماعی سال‌های گذشته در اقتصاد است و سیاست و اعتراض‌های اجتماعی، ظاهر ماجراست و بر این باور هستیم که برای حل و فصل معضلات بصورت ریشه‌ای باید اقتصاد و تولید ساماندهی شود. 

ابراهیمی با انتقاد از طولانی شدن حل مشکلات صنایع در فرآیندهای اداری عنوان کرد: برخی سازمان‌های دولتی بقدری سنگین و بزرگ و کند شده‌اند که نمد و گلیم خودشان را نمی‌توانند از آب بکشند چه برسد به ذینفعان و جامعه مخاطب‌شان و این تبدیل به بحران برای صنعت شده است.

رئیس خانه صمت خراسان رضوی افزود: معتقدم اولویت‌های مدیران سیاسی و دولتی با دغدغه های مردم و جامعه اختلاف ۱۸۰ درجه ای دارد و این محصول نامیمون عدم مشارکت مدنی حاکم بر جامعه است. اولویت ما از این فعالیت‌ها، سفره مردم، اشتغال، تولید، آبادانی، رفاه اجتماعی و سربلندی ایران است و امیدوارم بتوانیم مسائل نیروی کار از جمله حقوق و دستمزد را به نحو مطلوب حل کنیم.

خبرنگار: طاهره فجرداوودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.