۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 908606

وزیر خارجه عربستان با رئیس جمهور در حاشیه اجلاس بریکس دیدار کرد.

«فیصل بن فرهان» با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «فیصل‌بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه اجلاس بریکس دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» عازم آفریقای جنوبی شده بود، بامداد پنجشنبه به وقت محلی، با استقبال وزیر تجارت این کشور، وارد شهر پرتوریا شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

امروز نیز اعضای بریکس با عضویت ایران در این سازمان موافقت کردند.

«سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی صبح امروز پنجشنبه در آغاز نشست «بریکس پلاس» در کنفرانس خبری مشترک سران «بریکس» موافقت ۵ عضو اصلی این گروه با عضویت اصلی جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، اتیوپی و آرژانتین را اعلام کرد.

در ادامه رئیس‌جمهور برزیل، نخست‌وزیر هند، رئیس‌جمهور چین و رئیس‌جمهور روسیه که به شکل ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشت نیز در سخنانی با تأکید بر این موضوع، ورود اعضای جدید به بریکس را باعث رونق بیشتر این گروه و توان اثرگذاری بیشتر آن در نظم جهانی دانستند.

عضویت ایران، عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ رسمیت خواهد یافت.

پیش از این دیدار، رئیس جمهور با همتای چینی خود در حاشیه این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.