چند روز پس از آنکه واشنگتن فروش ۵۰۰ میلیون دلاری تسلیحات به تایوان را تایید کرد، وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه) از گشت‌زنی ده‌ها هواپیما و کشتی چینی در اطراف این جزیره خبر داد.

گشت‌زنی ده‌ها هواپیما و کشتی چینی اطراف تایوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۲ فروند هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق و ۹ فروند شناور نیروی دریایی در ۲۴ ساعت گذشته بین ساعت ۶ صبح جمعه تا ۶ صبح شنبه در اطراف جزیره شناسایی شدند.

براساس این اطلاعیه از این تعداد، ۲۰ هواپیما یا از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند یا منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان را نقض کردند. ارتش تایوان گفت که در پاسخ، تایوان هواپیماها، کشتی‌ها و سامانه‌های موشکی خود را موظف کرد تا به این فعالیت‌ها پاسخ دهند.

طی سال گذشته، پکن در واکنش به فعالیت‌های سیاسی تایوان، مانورهای نظامی را در اطراف جزیره افزایش داده است. ارتش چین هفته گذشته پس از توقف معاون رئیس جمهور تایوان در آمریکا طی یک سفر رسمی به پاراگوئه، رزمایش‌هایی را در اطراف تایوان به عنوان "هشدار جدی" آغاز کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش سامانه‌های جستجو و ردیابی فروسرخ برای جت‌های جنگنده F-۱۶ و سایر تجهیزات مرتبط به تایوان به ارزش نیم میلیارد دلار را امضا کرده است.

ژانگ شیائوگانگ، سخنگوی وزارت دفاع چین روز جمعه گفت که چین با فروش تسلیحات مخالف است و آن را "مداخله فاحش" در امور داخلی چین و "اقدامی شنیع" می‌داند که اصل "چین واحد" را نقض می‌کند. ژانگ همچنین گفت که چین از آمریکا خواسته به تعهد خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.