مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به ۵۳۵ روستا با هزینه ۱۱ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته انجام شده که رشد ۲ برابری نسبت به سال های ماقبل داشته است.

گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی ۲ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، ، رحمان محمودی روز شنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: دراین مدت گازرسانی به ۲۸۵ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه اجرایی هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: گاز رسانی به سه هزار و ۶۴۷ واحد مسکن محرومان در سطح ۵۴۵ روستا از دیگر عملکرد دولت سیزدهم بوده که ۶۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۱۰ هزار و ۳۰۲ واحد طرح جهش مسکن با هزینه اجرایی ۷۶۰ میلیاد ریال در ۲ سال گذشته اجرا شده است یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از خط انتقال از دیهوک با ۷۲۰ میلیاد ریال و بهره برداری از هشت پروژه ساختمانی عملیاتی در شهرستان های بیرجند، طبس، درمیان ، زیرکوه، نهبندان و سرایان با هزینه ۳۴۰ میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های دولت در بخش گازرسانی است.

وی عنوان کرد: گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، زیرکوه، درمیان و نهبندان با ۱۲۰ میلیارد ریال و شهرک گلخانه‌ای نهبندان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

محمودی با اشاره به ناپایداری گاز در زمستان گذشته اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای خط انتقال گاز برون استانی، اجرای خط تقویتی شوسف- نهبندان و خوسف- ماژان با اعتبار ۹۹۰ میلیارد ریال از تدابیری بوده که در راستای پایداری گاز انجام شده است.

وی گفت: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با ۱۶۵ میلیارد ریال و قطعه منفصله مرزی آن با ۳۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: گازرسانی به بازارچه مرزی گلورده و دوکوهانه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و گازرسانی به ۳۶ پاسگاه و ۳۷ برجک دیده‌بانی مرزکی با هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال هم در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال گاز از سه راهی دشتک به نهبندان هم گفت: این پروژه در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم.

محمودی گفت: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که گازرسانی به هزار و ۵۲ روستاهای زیر۲۰ خانوار هم فراتر از تکلیف انجام شده است.

وی یادآور شد: شرکت گاز خراسان جنوبی اعتباری برای خانوارهای تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد تخصیص داده تا ضمن اشتراک رایگان، گازکشی داخل منزل به ازای هر خانوار تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: برای هزار خانوار از این محل بودجه در نظر گرفته شد که بر اساس آماری معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت امسال ۲۲۶ پروژه با اعتباری ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد گفت: برای هفته دولت امسال گازرسانی به ۱۲۸ روستای زیر ۲۰ خانوار با هزینه اجرایی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در برنامه است و ۴۴ واحد صنعتی و تولیدی هم با هزینه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال گاز رسانی می شود.

محمودی عنوان کرد: همچنین گازرسانی ۱۴۴ واحد مسکن محرومان با ۷۰۰ میلیارد ریال، ۶۰۰ واحد مسکن ملی با ۶۰ میلیارد ریال و گازرسانی به ۲۰ پاسگاه و برجک هم در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: گازرسانی به مجتمع دامداری و کشاورزی در بیرجند و سرایان، بازارچه های مرزی و احداث ساختمان های عملیاتی در بیرجند و آیسک از دیگر پروژه‌های هفته دولت امسال است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: همچنین در هفته دولت امسال آغاز عملیات گازرسانی به ۱۴۱ پروژه را خواهیم داشت که اعتبار مورد نیاز آن ۸۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.