مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بعد از پایانه‌های مرزی در خاک عراق ۲ پایگاه مجهز با حضور کادر درمانی و تجهیزات پزشکی بزرگ راه‌اندازی شده است.‌

استقرار ۲ پایگاه ‌هلال احمر خوزستان در عراق/ برپایی چادرهای دوست‌دار کودک در مرزها

به گزارش قدس آنلاین، وحید شعبانی  از آغاز به کار ستاد اربعین حسینی(ع) جمعیت هلال احمر از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهارداشت: کمیته‌های مختلف  برنامه ریزی‌های خود را ذیل سیاست های کلی ستاد اربعین کشور و استان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه عملیات اربعین را در چهار عملیات انجام خواهیم داد، گفت: نیروهای هلال احمر خوزستان  در حوزه امداد نجات،  راه های مواصلاتی، ۵ مبادی ورودی استان به مرزهای دوگانه و ۲۲ پایگاه شبانه روزی بین‌شهری درحال خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اینکه ۱۵ پست موقت امدادی نیز در مسیرهای اهواز چذابه و اهواز شلمچه طراحی شده است، گفت: با همکاری اورژانس در نقاط حادثه خیز و مسیرهایی که احتمال خطر زیاد است پست‌های امدادی موقت مستقر شدند.

وی  در ادامه افزود: تجهیزات امدادی را با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اورهال شدند و ۹۰ خودروی امدادی و آمبولانس تعمیر و بازسازی و آماده مستقر خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.

شعبانی تصریح کرد: در حوزه امداد نجات دو قرارگاه پشتیبانی عملیاتی با امکانات لجستیک، و عوامل امدادی در مرزها مستقرند که آماده امدادرسانی به حوادث خاص در مسیر، پایانه‌ها و پشت مرزها هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱۰ خودرو امدادی و آمبولانس در طرح اربعین شرکت می‌کنند، تصریح کرد: دو فروند بالگرد و ۲ خودروی ارتباطات، مجهز به تجهیزات ارتباطی در دو پایانه مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به آموزش امدادی همگانی تشریح کرد: در ابتدای ماه محرم در هیئت‌ها مساجد کلاس‌های آموزشی برگزار شد که این آموزش‌ها شامل، کمک های اولیه، آمادگی مقابله با مخاطرات بهداشتی درمانی، مانند عقرب گزیدگی، گرما زدگی، شکستگی، کوفتگی برگزار شد.

وی ادامه داد و گفت: در موکب‌ها و محل‌های منتهی به دو پایانه مرزی از ابتدای آغاز راهپیمایی اربعین امدادگران و مربیان هلال احمر مستقر هستند و به‌صورت چرخشی در موکب‌ها حضور پیدا کرده و آموزش های خود امدادی ارائه می‌دهند.

شعبانی اظهار داشت: در استان خوزستان بعد از پایانه‌های مرزی در خاک عراق ۲ پایگاه مجهز با حضور کادر درمانی و تجهیزات پزشکی بزرگ راه اندازی شده است که زائران در ابتدای سفر خود در خاک عراق زائران با مشکلی مواجه شدند به آنها امداد رسانی شود.

وی گفت: همچنین در مرز شلمچه یک تونل سرد با مساحت ۶۰۰ متر راه‌اندازی شد که باتوجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی، زائران می‌توانند با عبور از آن تونل شرایط فیزیولوژیک بهتری یافته و به مسیر ادامه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از برپایی چادرهای دوست‌دار کودک در مرزها خبرداد و گفت: اگر به هر دلیلی مرز بسته شد خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت چادرهای دوستدار کودک جهت استراحت و آموزش استفاده کرده و با حوزه‌های هلال احمر و مخاطرات سفر آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.