خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد، حمله اخیر نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در یکی از ورودی‌های مسجد در چارچوب جنگی مذهبی قرار می‌گیرد. حماس نیز این حمله را به شدت محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل آن دانست.

خطیب مسجدالاقصی و حماس حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی در بیانیه مکتوبی اعلام کرد، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران بی‌دفاعی که برای عبادت به مسجد الاقصی رفته بودند، حمله کردند و آنچه اتفاق افتاد، در چارچوب جنگی مذهبی قرار می‌گیرد که این رژیم با هدف تخلیه مسجد الاقصی در پیش گرفته، اما این اقدامات موجب افزایش پایداری و قدرت ساکنان فلسطین می‌شود و مسجد الاقصی مملو از نمازگزاران باقی خواهد ماند.

شیخ صبری در ادامه اظهار کرد: رژیم اشغالگر و کینه‌توز زمانی که سیل نمازگزاران را می‌بیند که به سمت مسجد الاقصی می‌رود، عقل خود را از دست می‌دهد و هجوم آن به نمازگزاران بی‌دفاع در واقع نشانه آشکاری از شکست، ضعف و ترسش است و پیشگامان مسجد الاقصی بر سر عهد و پیمان خود باقی خواهند ماند و رژیم اشغالگر و عربده‌کشی‌ آن هرگز به آنها زیانی نخواهد رساند.  

خطیب مسجد الاقصی گفت: رفتن به مسجد الاقصی و زیارت آن از شعائر مسلمانان است و محدود کردن آن توسط رژیم اشغالگر و خشونت‌هایش در حق مسلمانان در واقع توهین به مناسک عبادی مسلمانان و نقض آشکار قوانین آزادی در عبادت است.

مرکز اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی نیز در بیانیه‌ای حمله پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزارانی که خود را برای برپایی نماز جمعه به ورودی الاسباط مسجد الاقصی رسانده بودند و در ادامه زخمی شدن چند تن از آنها را محکوم کرد.

شیخ عزام الخطیب، مدیر این مرکز اعلام کرد: رژیم اشغالگر باید به تعهدات خود به عنوان طرف اشغالگر در قدس عمل کند، طبق قوانین بین‌المللی طرف اشغالگر هیچ اختیاری برای اعمال هرگونه محدودیتی بر ورود به مسجد الاقصی ندارد.

شیخ الخطیب گفت: مرکز اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی وابسته به وزارت اوقاف و امور مقدسات اسلامی اردن طرفی است که صلاحیت انحصاری مدیریت تمامی امور مسجد و تنظیم و ساماندهی ورود به آن را در اختیار دارد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای این حمله را تعرض آشکار پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

همچنین این جنبش در ادامه بیانیه خود رژیم اشغالگر را مسؤول کامل این حمله وحشیانه به نمازگزاران و ممانعت از ورود آنها به مسجد دانست و تاکید کرد که این اقدام به منزله تحریک احساسات مسلمانان و نقض آشکار حق آزادی در ورود به اماکن عبادی است که در تمامی آیین‌ها و قوانین دینی تضمین شده است.

حماس در ادامه نیز از ملت فلسطین خواست به رفتن به مسجد الاقصی و حضور در آن جهت دفاع از آن و ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی آن ادامه دهند.

این جنبش در پایان نیز تاکید کرد: مسجد الاقصی و قدس نماد مقاومتی باقی خواهند ماند که هرگز از آنها دست نخواهیم کشید تا آن دو و تمامی اراضی اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی‌مان را آزاد کرده و کشور مستقل فلسطین را با پایتختی قدس برپا کنیم.

نظامیان صهیونیست روز جمعه به نمازگزاران فلسطینی در باب الاسباط یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی حمله کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، اشغالگران صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی دست به سرکوب آنان زدند و به سوی آنان گلوله‌های مشقی و صوتی شلیک کردند.

این شاهدان افزودند که در پی این حملات و تجاوزات نمازگزاران فلسطینی با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها هشت تن از فلسطینیان زخمی شدند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس تعدادی از نمازگزاران فلسطینی را بازداشت کردند.

به گفته این منابع، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در این حمله قصد داشتند مانع از ورود نمازگزاران به داخل مسجد الاقصی شوند.

همچنین شاهدان عینی گفتند، پلیس رژیم صهیونیستی بمب‌های صوتی و گلوله‌های فلزی دارای روکش پلاستیکی به سمت این نمازگزاران شلیک کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این مرکز یکی از نمازگزاران را که در اثر اصابت مستقیم بمب صوتی از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

این در حالی است که هزاران فلسطینی نماز جمعه را در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی در مسجد مبارک الاقصی به جا آوردند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس، هزاران فلسطینی ساکن بیت المقدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ روز جمعه به منظور اقامه نماز جمعه خود را به مسجد الاقصی رساندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.