۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 909469

تهران به­ عنوان پایتخت کشور همیشه با حجم بالایی از مسافرانی روبه­ رو می ­شود که با اهداف کاری، تفریحی و درمانی به این شهر می ­آیند. از طرفی یکی از مسیرهای پرتردد مربوط به اهواز به تهران است که برای این منظور می­ توان از راه جاده ­ای، ریلی و هوایی استفاده کرد.

راه های سفر از اهواز به تهران

 برای کسانی که بخواهند از مقصد اهواز به تهران سفر کنند، استفاده از راه ­های زمینی و هوایی از نظر مسافت و هزینه تفاوت دارد و خرید بلیط هواپیما با توجه به سرعت و امنیت بالا می ­تواند گزینه بهتری باشد.

اگر به­ دنبال این هستید که چه راهی را برای سفر از شهر جنوبی اهواز به پایتخت کشور انتخاب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا به بررسی و مقایسه مسیر زمینی و هوایی بین این ۲ شهر بپردازیم.

انواع مسیرهایی اهواز به تهران کدام است؟

تهران به­ عنوان پایتخت کشور همیشه با حجم بالایی از مسافرانی روبه­ رو می ­شود که با اهداف کاری، تفریحی و درمانی به این شهر می ­آیند. از طرفی یکی از مسیرهای پرتردد مربوط به اهواز به تهران است که برای این منظور می­ توان از راه جاده­ای، ریلی و هوایی استفاده کرد.

مقایسه فاصله اهواز تا تهران از راه زمینی و هوایی

اگر برای سفر از اهواز به تهران، راه زمینی را انتخاب کنید ۲ مسیر مختلف برای این مورد وجود دارد که یکی مربوط به جاده قم اراک با مسافتی حدود ۷۷۷ کیلومتر است و در مدت­زمان ۹ ساعت شما را به مقصد می­رساند.

دیگر مسیری که برای سفر زمینی از اهواز به تهران می ­توانید انتخاب کنید، جاده ساوه است که در صورت انتخاب این راه معمولا بیش از ۱۲ ساعت طول می­کشد و بدون شک سفر خسته­ کننده­ای خواهد بود.

درصورتی­که مسیر ریلی را بخواهید برای این منظور انتخاب کنید، چیزی در حدود ۱۵ ساعت طول می­کشد، این درحالی است که با تهیه بلیط هواپیما اهواز به تهران این مسیر در عرض یک ساعت طی می­ شود.

مزایای سفر با هواپیما از اهواز به تهران

شما به دلایل زیادی از جمله تفریحی، کاری یا حتی درمانی سفر از اهواز به تهران را انتخاب می­ کنید و می­توان در نظر داشت که خرید بلیط هواپیما با توجه به مزایای بسیار خوبی که دارد یکی از بهترین گزینه­ ها خواهد بود.

بدون شک هزینه سفر با هواپیما در مقایسه با راه ­های زمینی بیشتر است اما با در نظر گرفتن مزایای بسیار خوبی که دارد می­توانید از قیمت آن چشم­پوشی کنید. البته به این مسئله نیز توجه داشته باشید که شما می­توانید در مواقعی با مراجعه به سایت اسنپ تریپ ارزانترین بلیط هواپیما را برای این مسیر پیدا کنید.

سرعت بالا

یکی از مهم­ترین دلایلی که باعث می­ شود تا بسیاری از افراد خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران را برای سفر خود انتخاب کنند، سرعت بالا و جلوگیری از اتلاف وقت است. زمانی که از راه هوایی سفر می­ کنید می­ توانید در سریع­ترین زمان ممکن به مقصد برسید.

در ضمن تماشای مناظر از ارتفاع بالا برای بسیاری از افراد آنقدر خوشایند است که امکان دارد متوجه گذر زمان و رسیدن به مقصد نشوند، شما تنها در عرض یک ساعت می­توانید از اهواز به تهران برسید و این مورد در برنامه ­ریزی سفر نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

پرواز بر فراز ابرها می­تواند لذت یک سفر هوایی را دوچندان کند، از همین رو می­توان انتظار داشت که تهیه بلیط هواپیما اهواز تهران برای بسیاری از افراد یک تجربه جدید و به یاد ماندنی است.

خدمات­ رسانی مطلوب

معمولا با در نظر گرفتن نوع بلیط هواپیما و کلاسی که شما برای پرواز انتخاب می­ک نید، امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می­گیرد که در مقایسه با دیگر روش ­های حمل­ ونقل کیفیت مطلوب­تری دارد.

مواردی همچون برخورداری از اینترنت، تماشای تلویزیون، صندلی­های راحت و مناسب از سری مواردی است که شما در پرواز خود تجربه خواهید کرد. البته با توجه به فاصله زمانی خیلی کم، می­توانید برای صرفه­جویی در هزینه به­دنبال خرید ارزانترین بلیط هواپیما باشید.

در زمان خرید بلیط هواپیما باید عوامل متعددی همچون کلاس، زمان رزرو پرواز، نوع بلیط و بسیاری معیارهای دیگر را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که ارزان­ترین مورد را انتخاب می­کنید.

البته اگر قصد دارید تا بلیط هواپیما اهواز تهران را با قیمتی مناسب خریداری کنید، بهتر است به هزینه بلیط­های چارتر و سیستمی را توجه داشته باشید، از طرفی در مواقع مختلف سال نیز قیمت متغیر است.

درصورتی­که بازه زمانی مسافرت خود را از قبل تعیین کرده­اید، برای صرفه­جویی در هزینه این امکان برای شما وجود دارد تا بلیط رفت و برگشت را پیش از سفر خریداری کنید. در نظر داشته باشید که اسنپ تریپ به­صورت شبانه­روزی برای تهیه بلیط هواپیما و ارائه گزینه­های مختلف، در دسترس شما قرار دارد.

با اسنپ تریپ می­ توانید رزرو پرواز را در سریع­ترین زمان ممکن انجام دهید، از پایین­ ترین قیمت بلیط بهره ­مند شوید و پروازهای چارتری و سیستمی را با خیال راحت و مطمئن انتخاب کنید.

جمع­ بندی

برای انتخاب راه­های مناسب جهت سفر از اهواز به تهران می ­توانید از وسایل حمل­ ونقل جاده­ای، ریلی و هوایی استفاده کنید که معمولا خرید بلیط هواپیما با توجه به مزایای بسیار خوبی که دارد، گزینه مناسبی خواهد بود.

شما می ­توانید با انتخاب مسیر هوایی در مدت­ زمان کمی از اهواز به تهران برسید، درحالی­که با وسایل نقلیه جاده­ای بین ۹ تا ۱۲ ساعت و ریلی نیز نزدیک به ۱۵ ساعت طول می­ کشد. برای تجربه خرید راحت و مطمئن بلیط هواپیما، می­توانید اسنپ تریپ را انتخاب کنید.

سوالات متداول

از چه مسیرهایی می­توان از اهواز به تهران رفت؟

مسیر جاده­ای قم اراک و جاده ساوه، ریلی و مسیر هوایی را می­توانید برای سفر از اهواز به تهران انتخاب کنید.

با هواپیما چقدر طول می­کشد تا از اهواز به تهران برسیم؟

مسیر هوایی اهواز به تهران چیزی در حدود ۵۴۹ کیلومتر است که معمولا ۱ ساعت طول می­کشد تا به مقصد برسید.

چرا باید مسافرت با هواپیما را برای رفتن از اهواز به تهران انتخاب کنیم؟

مزایایی همچون سرعت بالا، راحتی و عدم خستگی، امنیت و خدمات­دهی مطلوب از سری دلایلی است که باعث می­شود بسیاری از افراد سفر هوایی را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.