فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: ما امسال به مناسبت دهم شهریورماه روز پدافند هوایی ارتش از دستاوردهای جنگالی و پهپادی جدید رونمایی می‌کنیم‌.

امیر صباحی‌فرد: دستاوردهای جدید پدافند هوایی ارتش بزودی رونمایی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز (یکشنبه، ۵ شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت ۱۰ شهریور روز نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: پدافند هوایی با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا تشکیل شد و این تدبیر منشا خیر و برکات فراوانی برای کشور ما شد.

وی با اشاره به رشادت های پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس، افزود: جنگ در شرایطی بر ملت شریف ایران اسلامی تحمیل شد که خیال میکردند به دلیل تحولات کشور و نوپایی انقلاب می‌توانند به اهداف پلید خود برسند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به رزمندگان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم در حوزه های مختلف از جمله پدافند هوایی توانستند معادلات را تغییر دهند و همرزمان ما در پدافند هوایی ارتش توانستند بیش از ۶۰۰ جنگنده دشمن بعثی را ساقط کنند.

وی در تشریح پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس، تاکید کرد: رژیم بعث عراق در آغاز جنگ چیزی حدود ۳۵۰ فروند هواپیمای جنگنده داشت و با این که پدافند هوایی ارتش بیش از ۶۰۰ فروند جنگنده بعثی را ساقط کرد باز هم در پایان جنگ آن‌ها بیش از ۹۰۰ جنگنده داشتند این یعنی ابرقدرت ها با تمام توان آنها را تجهیز کردند و ایران در واقع با کل ابر قدرت ها می جنگید.

امیر صباحی‌فرد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص رونمایی از دستاوردهای جدید پدافند هوایی ارتش، عنوان کرد: در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی دستاوردهای جدیدی به این نیرو الحاق خواهند شد که بیشتر سامانه های جنگ الکترونیک و پهپادی است که لایه های پنهان پدافند است و شاید امکان رسانه ای شدن آن‌ها نباشد اما سامانه هایی هم به پدافند اضافه خواهد شد که ان‌شاءالله رسانه ای خواهد شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، بهره‌گیری از هوش مصنوعی را یکی از اولویت های اصلی نیروی پدافند هوایی ارتش دانست و گفت: ما در همه تجهیزات مان از پیشرفته ترین تجهیزات پدافندی در سطح جهان استفاده می کنیم که هوش مصنوعی یکی از اجزای جدا ناپذیر این تجهیزات است.

امیر صباحی فرد ایران را قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه دانست و گفت: امروز تجهیزات ما بهترین و بروز ترین تجهیزات پدافندی در سطح جهان است که با همکاری وزارت دفاع، مراکز علمای و تحقیقاتی تولید می شود و ما هیچ گونه وابستگی به بیگانگان برای تهیه تجهیزات پدافندی نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما قدرت کشف، شناسایی و مقابله با همه پرنده های روز جهانی را داریم و رادار گریز برای ما هیچ معنایی ندارد، در حوزه کشف و شناسایی هم به پیشرفت های بسیار قابل توجه رسیده ایم به گونه ای که هیچ پرنده ای برای ما غیر قابل کشف نیست. در حوزه جنگ الکترونیک هم حرف اول را در سطح جهان می زنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.