مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن همزمان با سراسر کشور در مازندران خبر داد.

افتتاح همزمان ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در مازندران

به گزارش قدس آنلاین ، دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ظهر امروز در مراسم استانی افتتاح پروژه‌های مسکن مازندران در محل پروژه فاز ۲ مسکن مهر رامسر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور افتتاح شد که سهم استان مازندران ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی است.

وی تصریح کرد: افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: امروز به صورت همزمان هزار و ۸۶ واحد مسکن مهر، هزار و ۸۲۶ واحد مسکن خودمالک، ۳۴۹ واحد مسکن بازآفرینی، هزار و ۲۹ واحد مسکن روستایی به بهره‌برداری رسید.

این مسؤول ادامه داد: هزار و ۸۳۶ واحد مسکن در شهرهای آمل، خنارآباد ساری، محمودآباد، رویان و شیرگاه در طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت حدود ۱۱ هکتار در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

 وی افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۱۵۵ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

دیوسالار گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ساخت بیش از ۱۵۵ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان، هزار و ۵۵۰ هزار هکتار زمین نیاز است که حدود ۹۰۰ هکتار آن شناسایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.