روزنامه آمریکایی خبر داد طرح استیضاح وزیر دفاع آمریکا به دلیل خروج آشفته از افغانستان به کنگره پیشنهاد شده است.

پیشنهاد طرح استیضاح وزیر دفاع آمریکا به‌دلیل خروج آشفته از افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی اظهار داشت: «کوری میلز»، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا خواسته است تا وزیر دفاع این کشور استیضاح شود.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرده است: «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور باید به دلیل خروج آشفته از افغانستان استیضاح شود.

در این طرح آمده است وزیر دفاع آمریکا برای خروج نظامی از افغانستان هشت ماه زمان داشت اما سرانجام بدون برنامه و آشفته خارج شد.

بر اساس این طرح، ژنرال آستین نتوانست نظامیان آمریکایی را به طور مصون از افغانستان خارج کند و ۹ هزار شهروند آمریکایی را هم در این کشور رها کرد.

«مایکل مک‌کال»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این گفته بود خروج از این کشور از اقتدار اخلاقی واشنگتن کاسته است.

وی تأکید کرده بود: خروج از افغانستان اقتدار اخلاقی واشنگتن را کاسته و کشورهای متخاصم مانند روسیه،‌ چین و ایران را به تهاجم تشویق کرده است.

مک کال گفته بود: نادیده گرفتن مشاوره‌های سران نظامی و هشدارهای جدی دیپلمات‌ها درباره پیامدهای خروج از افغانستان سبب این فاجعه شده است.

سناتور آمریکایی تصریح کرده بود: «تا زمانی‌که تمام جزئیات روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان روشن نشود و عاملان این ناکامی‌ها نیز مشخص نشوند،‌ آرام نخواهد نشست».

بسیاری از مقامات آمریکایی همواره خروج نظامی از افغانستان را فاجعه بار و ننگین اعلام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.