مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به اینکه استان و به ویژه ملایر در زمینه سوخت‌رسانی جایگاه‌های سوخت‌گیری در سطح غرب کشور موقعیت بسیار مطلوبی دارد، گفت: در احداث پروژه جایگاه سوخت پارسیان ملایر، استانداردهای جهانی و طرح کهاب رعایت شده است.

توجه ویژه  به طرح کهاب در احداث جایگاه‌های سوخت استان همدان

به گزارش قدس آنلاین، امین روستایی یکشنبه ۵ شهریور در آیین افتتاحیه جایگاه سوخت پارسیان ملایر، با بیان اینکه جایگاه عرضه سوخت پارسیان به عنوان بیست و هشتمین مرکز جایگاه سوخت شهرستان ملایر به همت شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در میدان امامزاده عبدالله(ع)، بلوار ۱۵ خرداد با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید، افزود: نما و ساخت این پمپ بنزین نقش مهمی در رونق فضای شهری داشته و برای ساخت این پروژه ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه براساس «طرح کهاب» ساخته شده و بحث‌های زیست محیطی را به طور جدی رعایت کرده است، افزود: هیچ‌گونه آلودگی سوختی در محوطه جایگاه سوخت پارسیان وجود ندارد و این طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت بوده که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده‌ است.

روستایی خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع با ۱۵ ناظر سوخت به بهره‌برداری رسیده است و نقش مهمی در افزایش خدمات رسانی به شهروندان این منطقه و همچنین توسعه، بازآفرینی و رشد مناطق کم برخوردار ایفا می‌کند.

 در ادامه با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان بیست و سومین کتابخانه عمومی ملایر در روستای توچغاز، از توابع بخش مرکزی به همت خیرین افتتاح شد.

فرماندار ملایر در این مراسم، با بیان اینکه این کتابخانه یک پروژه ارزشمند فرهنگی در راستای گسترش دانایی است، گفت: در هفته دولت امسال در تمامی روستاهای شهرستان، افتتاح پروژه داریم و ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه در طول این هفته دولت به اندازه ۱۰ سال گذشته پروژه عمرانی و خدمات رسانی، افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: در طول هفته دولت امسال ۲۷۵ پروژه و طرح عمرانی با اعتباری حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان به ثمر می‌نشیند و در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با بیان اینکه ۲۹ درصد کتابخانه‌های عمومی استان سهم شهرستان ملایر است، مطرح کرد: کتابخانه توچغاز به همت سه خیر بزرگوار و با آورده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این خیرین در تأمین زمین و بودجه مالی پروژه و با اعتبار کلی دو میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه همچنین بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف تجهیز و خرید امکانات برای این کتابخانه شده است، تصریح کرد: کتابخانه عمومی گلستان کتاب روستای توچغاز یک مرکز اجتماعی و دانش محور محله به شمار می‌رود که متعلق به قشر خاصی نیست و همه افراد می‌توانند از این محیط استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه ظرفیت برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف را دارد، افزود: منابع اطلاعاتی جامعی از طریق امکانات الکترونیک در این کتابخانه برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم شده است و انتظار داریم با توجه به هزینه انجام شده در این پروژه اهالی روستا کتابخانه را پویا و فعال نگهدارند.

 در ادامه با حضور مسئولان واحد تولیدی مصنوعات چوبی و مبل راحتی مجتمع تولیدی مبل ملل در شهرک صنعتی حاجی آباد با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ دست مبلمان راحتی با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر به همت برادران روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

توجه ویژه طرح به «کهاب» در احداث جایگاه‌های سوخت استان همدان

گفتنی است؛ صبح امروز به مناسبت چهارمین روز هفته دولت، فرماندار ملایر، با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، فرمانده انتظامی شهرستان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی با حضور در گلزار شهدای گمنام امامزاده عبدالله(ع) با نثار فاتحه و گل به مقام شامخ شهدای شهرستان ادای احترام کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.