استاندار خراسان رضوی گفت: ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ارزشی بیش از پنج هزار میلیارد ریال دارد که از این تعداد هزار و ۱۲۰ واحد از آن مربوط به حاشیه شهر مشهد است.

افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح فاز یک و دو پروژه دو هزار و ۱۲۰ واحدی مسکن شاملو واقع در رسالت ۸۱ مشهد که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: سهم خراسان رضوی از نهضت ملی مسکن ۳۹۱ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۱۹۵ هزار واحد از این تعداد به عنوان مسکن حمایتی در دستور کار است.

آخرین آمارهای استان در حوزه ساخت مسکن

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این بخش نیز ثبت نام ۱۲۶ هزار نفر نهایی شده است و تامین زمین به عنوان نخستین مولفه در این حوزه اهمیت خاصی دارد و از تاکیدات است. در این راستا تا کنون بیش از چهار هزار هکتار زمین برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی تامین و ۱۸۹ سایت در استان آماده سازی شده است.

وی افزود: در ۶۵ شهرداری از شهرهای استان برای صدور پروانه رایگان توافق صورت گرفته است. ضمن اینکه سهم مسکن روستائیان ۶۵ هزار واحد در نظر گرفته شده که ساخت ۲۳ هزار واحد از آن آغاز شده است. به این تعداد باید ۵۶ هزار واحدی که در طرح بازآفرینی شهری مد نظر است را اضافه کرد که همه آن‌ها مورد پیگیری و اجرا قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و۲۹۷ مورد ثبت‌نام در واگذاری مسکن طرح جوانی جمعیت نیز نهایی شده و هزار و ۴۸۴ مورد از این تعداد واگذار شده است.

بزرگترین طرح مشارکتی شهرداری مشهد

شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: بهره‌برداری از فاز اول و دوم مجتمع ۲ هزار و ۱۲۰ واحدی شاملو در منطقه رسالت مشهد با ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا قلندر شریف در این خصوص افزود: این مجتمع طرح مشارکتی در زیربنایی بیش از ۲۸۲ هزار مترمربع است که ۱۱۲۰ واحد آن امروز به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بزرگترین طرح مشارکتی شهرداری مشهد است که ۱۰۰۰ واحد دیگر آن هم که مربوط به پروژه‌های بازآفرینی شهری است در حال حاضر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به‌زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری واقع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار و ورود به پروژه‌های مشارکتی یکی از سیاست‌های ما در حوزه اقتصادی است، اظهار کرد: بر همین اساس نیز از ابتدا اعلام کردیم که رفیق سرمایه‌گذاران هستیم و نه رقیب آن‌ها و از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به‌ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای حمایت می‌کنیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد نیز درباره پروژه اجرا شده در منطقه رسالت گفت: این پروژه با ارائه زمین و پروانه از سوی شهرداری و ساخت از سوی بخش خصوصی اجرایی شده است.

محمدهادی محمدی مقدم افزود: این پروژه دو هزار و ۱۲۰ واحدی در زمینی به وسعت ۱۶هکتار و زیربنای ۲۸۰هزارمترمربع واقع در رسالت ۸۱ احداث‌شده و اکنون فاز یک و دو آن به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: سعی شد در این پروژه سرانه‌های مختلف خدماتی، آموزشی، تجاری و فضای سبز نیز موردتوجه قرارگرفته و همزمان اجرا شود.

محمدی مقدم ادامه داد: در مجاورت این پروژه در گذشته شهرداری پروژه هزار و ۱۰۰ واحدی امید را با مشارکت ستاد فرامین حضرت امام خمینی(ره) اجرا کرده است.

وی افزود: ساخت این مجتمع‌های مسکونی باعث جلوگیری از تقسیم اراضی بزرگ‌مقیاس، ریزدانگی، ساخت ساختمان‌های غیر مقاوم و غیراصولی و همچنین شکل‌گیری بافت ناکارآمد در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد می‌شود.

گفتنی است؛ امروز و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ۱۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت که به گفته استاندار، استان خراسان رضوی با ۹۴۷۷ واحد در راس تمام استان‌های کشور قرار دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.