وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در عملیات 24 ساعت گذشته در یک حمله موشکی، فرودگاه نظامی اوکراین را در منطقه کی‌یف هدف قرار داد.

حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی کی‌یف

به گزارش قدس انلاین به نقل از  فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در خلاصه‌ای از گزارش عملیات نظامی ویژه‌ ارتش روسیه تصریح کرد که مسکو فرودگاه نظامی در منطقه اوکراین را مورد حمله قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات نظامی ارتش این کشور در 24 ساعت گذشته اعلام کرد: « امشب، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه حمله‌ای را با سلاح دوربرد نقطه‌زن هوا به سطح به فرودگاهی در نزدیکی روستای پینچوکی در منطقه کی‌یف انجام دادند. هدف حمله محقق شد». وزارت دفاع روسیه گفته است که تمامی اهداف مورد اصابت قرار گرفت.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در حالی اعلام شده است که ارتش اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که روسیه نیمه‌شب گذشته، حمله هوایی به «کی‌یف» و بخش‌های از اوکراین را آغاز کرد.

ارتش اوکراین مدعی شده است که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، موشک‌های روسیه را که به سمت پایتخت اوکراین روانه شده بود منهدم کرد.

داده‌های نیروی هوایی اوکراین نشان می‌دهد که کل اوکراین برای حدود سه ساعت در اوایل روز یکشنبه تحت هشدار حمله هوایی قرار داشت تا این‌که در حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۰۳:۰۰ به وقت گرینویچ) هشدارها به طور کامل لغو شد.

«سرهی پوپکو» رئیس دولت نظامی کی‌یف در تلگرام گفت که حمله هوایی ارتش روسیه شامل موشک‌های کروز نیز می‌شد.

طبق گزارش ریانووستی، از ۱۰ اکتبر،‌ارتش روسیه حملات موشکی به بخش انرژی، صنعت دفاعی و فرماندهی نظامی و تأسیسات ارتباطی اوکراین را آغاز کرده است.

همانطور که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد، حمله اول پاسخ به انفجار پل کریمه بود که ارتش اوکراین انجام داده بود.

اوکراین برای بار دوم نیز گذرگاه پل کریمه در تنگه کرچ را در تاریخ 17 ژوئیه مورد حمله قرار داد و پس از آن ارتش روسیه، مواضع اوکراین را در اودسا و نیکلایف و مناطق دیگر هدف قرار داد و تأسیسات تولید و انبار شهپاد، انبار مهمات و تأسیسات ذخیره سوخت را مورد اصابت قرار داد.

پایان پیام/م

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.