دولت کره شمالی با کاستن از محدودیت‌های کرونا به شهروندان خارج از این کشور مجوز بازگشت داده است.

کره شمالی برای شهروندان خارج از کشور مجوز ورود صادر کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، کره شمالی روز یکشنبه به شهروندانی که در خارج از کشور به دلیل محدودیت های سختگیرانه کرونا سرگردان شده‌اند، اجازه داد به کره شمالی بازگردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» کره شمالی در هفته‌های اخیر نشانه‌هایی از تغییر در کنترل مرزها از جمله از سرگیری سفرهای هوایی تجاری بین‌المللی را نشان داده است. ستاد پیشگیری ازبیماری‌های همه‌گیر کره شمالی اعلام کرد که شهروندان کره شمالی خارج از کشور اجازه یافته‌اند تا با توجه به کاهش وضعیت همه گیری کرونا در سراسر جهان به کشور خود بازگردند. قرار است این افراد یک هفته در بخش‌های قرنطینه تحت نظر مراقبت پزشکی باشند.

ماه گذشته، هیات‌های عالی‌رتبه چین و روسیه برای  برگزاری مراسمی از پیونگ یانگ بازدید کردند. آن‌ها اولین مقام‌های خارجی بودند که پس از سال‌ها اجازه بازدید از این کشور را پیدا کردند. در اوایل ماه جاری نیز ورزشکاران کره شمالی اجازه یافتند در مسابقات تکواندو در قزاقستان شرکت کنند.

کره شمالی پروازهای بین‌المللی خود را اخیرا  از سر گرفت و یک هواپیمای مسافربری برای اولین بار از زمان بسته شدن مرزهای این کشور پس از شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰، در شهر«پکن» پایتخت چین فرود آمد. پروازهای بین‌المللی کره شمالی پس از تایید وزارت خارجه چین در روز دوشنبه برای انجام پروازهای بین پیونگ یانگ و پکن توسط «ایر کوریو» از سر گرفته شد.

کره شمالی سال‌هاست که تحت تحریم‌های آمریکا و متحدان این کشور قرار دارد  و این مسئله بر ناوگان هوایی این کشور اثر گذاشته است.کره شمالی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است. ناوگان هوایی غیر نظامی کره شمالی را هواپیماهای روسی از جمله «توپولوف» و «آنتونوف»  شکل می‌دهند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.